سرپرست میراث فرهنگی:
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: ۲۰ اقامتگاه و فضای گردشگری برای ارایه خدمات‌رسانی به مسافران همزمان با تعطیلات نووزی سال ۱۴۰۱ شمسی در این شهرستان آماده شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 09 March 2022

رضا عبادی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا از فعالیت ۱۱ بوم‌گردی روستایی در مناطق مختلف شهرستان خبرداد و افزود:این مکان‌ها عمدتا در روستاهای خوش و آب و هوا منطقه، آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی خاطرنشان کرد: وجود اقامتگاه های متعدد گردشگری و بوم گردی در این شهرستان با وجود آثار متعدد تاریخی ارزشمند مانند امامزاده عبدالله(ع)، خانه وحشی بافقی، میدان خان، مسجد جامع، پیرمراد و آب انبارهای باستانی، باعث رونق گردشگری در این شهرستان شده است.

به گفته این مسئول علاوه بر اقامتگاه های یادشده، ۲ هتل و سه مسافرخانه مجهز هم آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی شهرستان است.

عبادی پور تصریح کرد: امروز یکی از علاقه های مسافران و گردشگران در ایام نوروز، سکونت موقت در اقامتگاه های بوم گردی و سایر مکان های اقامتی است، تا گردشگران با خیالی آسوده از آثار تاریخی شهرستان بازدید کنند و با فرهنگ و آداب و سنت های گوناگون منطقه بیشتر آشنا شوند.

 

به گفته وی،اقامتگاه بوم گردی به نوعی محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل که ویژگی یکسانی دارد، دارای ویژگی خاص و متاثر از محیط منطقه است که گردشگر را در موقعیت و حالت طبیعی و بومی قرار می دهد.

عبادی پور ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی در معرفی گویش ، پوشش، غذای محلی و فعالیت های مبتنی بر آداب و رسوم مردم موثر است و از این نظر بافت قدیم بافق و روستاهای باستانی هدف گردشگری، بسترمهمی برای توسعه صنعت گردشگری منطقه است.

وی تصریح کرد: استان یزد به ویژه شهرستان بافق از جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر ، آثار فرهنگی و تاریخی ارزشمندی برخوردار است، با سرمایه گذاری و بهره برداری از این سرمایه ها می توان به رونق اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار در این منطقه امیدوار بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی بافق همچنین به تمایل گردشگران خارجی به اقامت در مهمان سراهای سنتی اشاره کرد و افزود: علاوه بر هتل ها و مسافرخانه های مرکز شهرستان، چهار روستای هدف گردشگری شهرستان نیز دارای بافت تاریخی ارزشمندی است که بخش خصوصی باید با ایجاد اقامتگاه ها زمینه گسترش صنعت گردشگری خارجی ( توریسم ) را فراهم کند.

همچنین بنابر اعلام ستاد سفرهای نوروزی ۵۰ مدرسه شهرستان بافق نیز آماده اسکان و پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

قطرم، باجگان، صادق آباد و باقرآباد چهار روستای هدف گردشگری شهرستان بافق است که ویژگی های منحصر به فردی دارد مانند کوچه های مسقف و پلکانی روستای قطرم( ماسوله استان یزد)چنار ۹۰۰ ساله باجگان با بافت قدیمی و سنتی روستا، تل ماسه های صادق آباد، بیابان و شن های روان منطقه صادق آباد، و قلعه معروف روستای باقرآباد را می توان نام برد.

شهرستان بافق یک بخش مرکزی، سه دهستان( مبارکه، کوشک، سبزدشت) و ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی دارد.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار