معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نظارت، تامین و ارائه خدمات دارویی در ایام پایانی سال و نوروز ادامه دار خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 08 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: هماهنگی های لازم با شرکت های پخش دارو صورت گرفته و نگرانی برای تامین اقلام دارویی مورد نیاز در ایام پایانی سال و نوروز نداریم.
وی با اشاره به اینکه تشدید نظارت، تامین و ارائه خدمات دارویی در ایام پایانی سال و نوروز از مهمترین اولویت های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک است، یادآورشد: داروخانه های شبانه روزی در این ایام فعال هستند و سایر داروخانه های روزانه نیز بر اساس ضرورت به صورت کشیک فعالیت خواهند کرد.
دکتر علیمرادیان گفت: نیروهای بازرسی معاونت غذا و دارو در سه نوبت کاری و در بازه های زمانی تعیین شده بر تامین و ارائه خدمات دارویی بیمارستان ها، مراکز درمانی، داروخانه ها نظارت می کنند و با مشاهده هرگونه تخلف، طبق مقررات عمل می شود همچنین توصیه های دارویی و غذایی نیز در قالب نصب بنر و بروشور بین همشهریان اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی این معاونت نیز از تشکیل کمپین تشدید نظارت های نوروزی در استان مرکزی خبر داد.
دکتر رضا تاجیک گفت: برنامه عملیاتی تشدید نظارت بر محصولات خوراکی و آشامیدنی در ایام نوروز با هدف پایش و کنترل سلامت و ایمنی محصولات غذایی و بهداشتی تولیدی و توزیعی در سطح استان مرکزی آغاز شده است.
مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: بازدید و بازرسی های انجام شده در سامانه کشوری ارزیابی، نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو (Audit) توسط کارشناسان مواد غذایی و بهداشتی ثبت و گزارش می شوند.
وی افزود: بازرسان در زمان بازدید از فروشگاه ها و مراکز توزیع، در صورت مشاهده عدم انطباق در محصولات غذایی و آشامیدنی اطلاعات فرآورده نامنطبق را در این سامانه آدیت ثبت و اقدامات قانونی لازم را انجام می دهند.
گفتنی است برنامه عملیاتی "تشدید نظارت های نوروزی" تا بیستم فروردین ماه سال جدید ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار