فرماندار گچساران گفت: استاندار برای حل مشکل تخلفات واگذاری زمین های این شهرستان تاکید بسیاردارد.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹ 03 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، روانبخش دیهیم خوب در جلسه کارگروه زیربنایی و شهرسازی گچساران اظهار کرد: باید تعامل ادارات ذیربط در خصوص واگذاری طرح ها و زمینه های کشاورزی و باغداری و تخصیص آب به آنها بیشتر شود.

 وی با اشاره به اینکه باید مکاتبات لازم در خصوص استعلامات واگذاری های زمین شفاف باشد، بیان کرد: برخی از مسائلی که پیش آمده به دلیل بعضی از ابهامات در بین دستگاه ها و پاسخگویی به آنها بوده است.

 فرماندار گچساران تصریح کرد: مقرون به صرفه بودن طرح ها از لحاظ اقتصادی برای شهرستان بسیار مهم است و از این طرح ها باید استقبال شود.

 دیهیم خوب عنوان کرد: برخی از طرح ها تکراری و برخی نیز غیر فعال و قابلیت اجرا شدن را ندارند، باید از طرح هایی که بدون دریافت تسهیلات و زود بازده که درخواست داده‌اند حمایت و از آنها استقبال کرد.

 وی گفت: در بحث واگذاری ها بسیار دقت شود و از اشکالات گذشته در این حوزه باید درس عبرت گرفت.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه طرح ها باید توجیه اقتصادی داشته و زود بازده باشند، خاطرنشان کرد: به دستور و تاکید استاندار به جد به دنبال زمین هایی که غیر قانونی و با تخلف در این شهرستان واگذار شدند، هستیم.

  دیهیم خوب بیان کرد: استاندار برای حل مشکل واگذاری زمین های غیر قانونی و با تخلف تاکید بسیار دارد.

 وی افزود: دستگاه های زیربط با هم در راستای رفع برخی مشکلات واگذاری زمین های کشاورزی و تخصیص آب آنها جلسه برگزار کرده و به یک نتیجه واحد رسیده و در این کارگروه مطرح کنند.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه اگر افرادی بخواهد سوء استفاده کنند با آنها به صورت قانونی و محکم برخورد خواهد شد، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید جلوی افراد سودجو را گرفته و از پذیرش طرح‌های تکراری خودداری کنند.

 دیهیم خوب ادامه داد: اختلافاتی بین ادارات در خصوص واگذاری‌های زمین وجود دارد که باید بررسی های لازم انجام شود که  آیا زمینی واگذار شده  جز منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است.

 وی گفت: طرح ها باید اول تکمیل و وارد مدار شود و بعد زمین ها تخصیص آب را گرفته و اقدام به کشت نهال و محصولات کشاورزی کنند.

 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: ادارات با هم شفاف صحبت کرده و از حرف زدن های دو پهلو در نامه های کتبی عادی خود در خصوص بحث مهم زمین و واگذاری آن و تخصیص آب خودداری کنند.

 دیهیم خوب ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و حضور مسافران نوروزی در گچساران باید فضاسازی مناسب در ورودی ها و خروجی و سطح شهر انجام شود.

 وی افزود: نبود روشنایی مناسب در سطح شهر یکی از معضلاتی است که در حال حاضر شهروندان گچساران با آن روبرو هستند و تحت هر شرایطی اداره برق برای برطرف کردن این معضل باید اقدام کند.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه این اولین جلسه کارگروه زیربنایی و شهرستانی شهرستان است اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه تبادل نظر بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط است و در جلسات بعدی نتایج خوبی از خروجی آن به دست خواهیم آورد.

 دیهیم خوب بیان کرد: وقتی با طرحی موافقت و مجوز آن صادر می شود باید امکانات آب و برق آن را نیز فراهم کنید تا سرمایه‌گذار ومجری طرح دچار مشکلات نشود، زیرا برخی از افراد با موافقت دستگاه های ذیربط اقدام به ایجاد طرح و راه اندازی آن کرده و هنوز پس از چند سال دچار مشکلات آب و برق برای طرح خود هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار