معاون کانون مساجد کشور:
معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: فناوری‌های نو و علوم جدید برای جذب نسل جوان و نوجوان در خدمت مساجد قرار نگرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 03 March 2022

جلال ریزانه افزود: با وجود توسعه فناوری و روش های جدید در حوزه‌های مختلف، بسیاری از متولیان مساجد امور را  به روش‌های سنتی را مدیریت می‌کنند.

وی جوان گرایی و استفاده از نسل جدید در مدیریت مساجد را برای تغییر در ساختار مدیریت مراکز دینی و معنوی مهم خواند و اظهار داشت: باید نیازهای جوانان و نوجوانان را در نظر گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد ؛ سیاست‌های غلط در مدیریت مساجد و نبود انسجام و تنش‌های داخلی باعث دلزدگی و اختلاف شده است که همین موضوع بر جذب افراد اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه ۱۴ دستگاه اداری در مساجد نقش راهبردی دارد، تصریح کرد: بسیج، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و امور مساجد از جمله این دستگاه‌هاست که باید انسجام و وحدت را در آن مجموعه مدیریت کرد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور فردگرایی و تاثیرات بین المللی را در کاهش گرایش به مسجد مهم خواند و گفت: روابط بین انسان‌ها و کار گروهی در جامعه تضعیف شده است  و همین مسائل بر حضور در مجامع عمومی مثل کانون‌ها و مساجد اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در تحول و چشم انداز ۲۰ ساله آینده کانون‌های فرهنگی و هنری به موضوع جوان‌گرایی و ایجاد جاذبه در مساجد توجه شده است ، گفت: شبکه‌ای به هم پیوسته از ۲۶ هزار کانون ایجاد شده که برای مردمی سازی فرهنگ و هنر و رشد و پیشرفت استعدادها موثر است.

ریزانه اضافه کرد: رویداد فهما  ( فرهنگی، هنری مساجد ایران)  در سه سال گذشته موجب شناسایی کانون‌های برتر در ۱۲ رشته شده و استان های فعال در این حوزه ها به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی می شود.

وی یادآورشد:۱۲۰ کانون برتر شناسایی شده است و ۱۸ اسفند امسال پایتخت فهما معرفی خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار