یادداشت
در جهت روشنگری موضوع مواردی جهت استحضار مردم و مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه عنوان می گردد به این امید که مسئولان محترم به جای رد گم کنی و دادن آدرس اشتباه، معذورات و ملاحظات را کنار بگذارند و مسیر مناسب را جهت حل مشکلات برگزینند.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 03 March 2022
سایه سنگین سیاست بر آموزش و پرورش دهدشت !

اخیرا در رسانه ها آمده است یکی از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در دیدار با امام جمعه این شهرستان، ضمن بیان انتقاد از ضعف در آموزش و پرورش در ۸ سال گذشته از امام جمعه خواسته که از مدارس این شهرستان بازدیدی داشته باشد. این موضوع با واکنش هایی در فضای مجازی مواجه بود. 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید حسین رهی فعال فرهنگی و سیاسی طی یادداشتی نوشت : توسعه، مفهومی گسترده و همه جانبه دارد که بی شک، نطام آموزشی خاصه آموزش و پرورش نقشی بی بدیل در تحقق آن ایفا می نماید از طرفی می توان سهم عمده ای از وجود بزهکاری ها و ناهنجاری اجتماع را متوجه این نهاد عظیم دانست که پرداختن به آن در این مقال نمی گنجد.

مسئولان، آگاهان، محققان، پژوهشگران و دست اندرکاران آموزش و پرورش بخوبی می دانند که سرانه مالی مدارس سهم عمده ای در کارآمدی و پویایی مدارس، معلمین و متعلمین ایفا می نماید به گونه ای که برخی مدارس از عهده ی بدیهیات و امورات اولیه خویش عاجزند.
از سوی دیگر یکی از برنامه ها و ترفندهای آموزش و پرورش جلب مساعدت های مردمی و کمک های اولیای دانش آموزان است که در شهرهای کوچک، کم درآمد و به ویژه روستاها ناچیز و این طرح ناموفق بوده است.
سازمان نوسازی وظیفه ای سازمانی در جهت احداث مدارس و تأمین تجهیزات مورد نیاز دارد که پاسخگویی در خصوص موارد مطروحه با عنوان ظلم روا شده در 8 سال اخیر برعهده آنان است اما در جهت روشنگری موضوع مواردی جهت استحضار مردم و مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه عنوان می گردد به این امید که مسئولان محترم به جای رد گم کنی و دادن آدرس اشتباه، معذورات و ملاحظات را کنار بگذارند و مسیر مناسب را جهت حل مشکلات برگزینند.
در جسارت و مطالبه گری حجه الاسلام وحدانی امام جمعه محترم کهگیلویه شکی نیست و اقدامات ایشان در این خصوص شایسته تحسین و تقدیر است اما سوال اساسی اینجاست؛
چرا بجای درخواست بازدید میدانی امام جمعه دهدشت از وضعیت فیزیکی مدارس شهرستان کهگیلویه از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و یا مدیرکل محترم و تازه نفس آموزش و پرورش استان دعوت بعمل نمی آید؟
آیا این عزیزان بهتر می توانند در جذب بودجه و اعتبار و رایزنی در جهت حل مشکلات مؤثر تر باشند یا امام جمعه محترم.
آیا این گونه گفتن لقمه را از پشت سر چرخاندن و گذاشتن در دهان نیست؟
از آنجائیکه گفته شده است: [ ظلم بسیاری در هشت سال گذشته به مدارس شهرستان شده است]!!! در حالی که در برهه ای از ۸ سال گذشته با وجود سهل انگاری دولت و مدیران استانی اما شاهد بودیم که توانایی های نماینده می تواند نقش موثری در رفع یا کاستن مشکلات داشته باشد. 
شمه ای از اقداماتی که سردار هاشمی پور در دوره قبل انجام دادند یادآوری می گردند تا شاید از آن الگوپذیری گردد.

احداث مدارس خیرساز از طریق خیرین در نقاط مختلف حوزه انتخابیه ( مدارس3 کلاسه روستاهای: سادات امامزاده علی(ع)، بی منجگان، سرپری، مورخانی، خوابگاه شبانه روزی قلعه رئیسی، 6 کلاسه دم تنگ لنده و 17 عدد کانکس.
_ تلاش مجدانه  در جهت حفظ منزلت فرهنگیان و تلاش در جهت تجهیز درمانگاه فرهنگیان در کهگیلویه
_ کمک یک میلیارد ریالی به فرهنگیان شهرستان کهگیلویه به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، _
پرداخت هدایا به معلمان نمونه و برتر شهرستانی و استانی،
_ تهیه و تدارک میز و نیمکت برای 100 مدرسه سه کلاسه
- کمکهای نقدی و غیرنقدی به دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت در مدارس مورد بازدید شهری و روستایی
- پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب به دانش آموزان پسرانه و دخترانه مدارس با دانش آموزان پراکنده
- اخذ امتیاز و نصب کنتور برق، تعمیرات و نوسازی اعم از : ایزوگام، سرویس بهداشتی، روشویی، آبخوری، تعمیر حیات و بانشاط سازی مدارس مورد بازدید
_ تدارک اردوی زیارتی سیاحتی برای دانش آموزان مدرسه استثنایی
_ کمک نقدی و غیرنقدی به پرجمعیت ترین خوابگاه های شبانه روزی دخترانه و پسرانه که هم پذیرای دانش آموزان مستعد و هم بی بضاعت از مناطق هستند از جمله؛ تأمین خوراک و اغذیه دانش آموزان خوابگاهی بنت الهدی
_ بازدید و سرکشی به قریب به 100 مدرسه مختلف و تأمین و پرداخت سرانه از طریق خیرین به تعداد قابل توجهی از مدارس به گونه ای که در چندین مورد مبالغ پرداختی افزون بر کل سرانه دریافتی آن مدارس از بدو تأسیس که بعضا به اوایل انقلاب و حتی قبا از آن تا کنون بوده است که این امر تقدیر مدیران آموزش و پرورش، اولیاء و رضایت دانش آموزان را در پی داشته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در این باره گفته است:
مهندس هاشمی پور در تمام ابعاد آموزش و پرورش حضور و همکاری فعال دارد.
رایزنی ویژه سردار هاشمی پور جهت اختصاص مبلغ 150 میلیون تومان به مدارس نمونه دولتی جوادیه و خوابگاه شهید رجایی.
و باید گفت سرجمع مبالغ هزینه شده قریب به 45 میلیارد ریالی برای ساخت، تأمین و تجهیز مدارس در کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از سوی خیرین با تلاش و پیگیری سردار هاشمی پور به اضافه سر جمع مبالغ پرداختی جهت:
کمک هزینه تحصیل، تأمین خوابگاه و شهریه ی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند و تأمین هدایا برای دانش آموزان برتر به مبلغ قریب به ده میلیارد ریال کم نظیر و شایسته ی تقدیر است.
و آخرین مورد آن مبلغ 10 میلیون تومان بواسطه پیگیری سردار هاشمی پور در سال جاری به یکی از مدارس مرکزی دهدشت واریز گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار