مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: موج اصلی از سامانه ناپایدار حاکم بر منطقه، از اواسط وقت فردا (پنج شنبه) تا اواسط روز جمعه جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 02 March 2022

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هوای استان امروز ابری در بعضی ساعات با وزش باد، در برخی نقاط همراه با رگبار خفیف باران پیش بینی می‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت موج اصلی از سامانه ناپایدار حاکم بر منطقه، از اواسط وقت فردا (پنج شنبه) تا اواسط روز جمعه جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: افزون بر کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه، در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتا شدید، بارش پراکنده باران و رعد و برق در سطح استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط ناپایدار در نیمه اول روز جمعه و درمناطق شمالی بویژه اورامانات، نمود بیشتری داشته، بارش ممکن است در پاره‌ای نقاط با رگبار تگرگ نیز همراه گردد.

دولتشاهی تصریح کرد: شایان ذکر است گسترش زبانه کم فشار و تقویت میدان‌های باد، سبب تشکیل و توسعه طوفان‌های گرد و خاک روی صحرای خشک منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت این میدان‌ها و سوی جریانات جوی، امکان این که غبار ناشی از طوفان‌های یاد شده طی ساعاتی از روز‌های پنج شنبه و جمعه، هوای استان را بخصوص در مناطق مرزی، غبار آلود نماید بسیار محتمل است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تشریح کرد: همچنین در روز‌های شنبه و یکشنبه، کاهش دمای شبانه، شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی بویژه در مناطق مرطوب و سردسیر فراهم میکند.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا استان بین حداقل ۵ و حداکثر ۱۷ درجه سانتی گراد در نوسان بوده، همچنین طی این بازه زمانی کنگاور و سنقر با کمینه دمای ۳ درجه سانتی گراد و سومار با بیشنه دمای ۲۴ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان گزارش و به ثبت رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار