مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه میزان جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۱۹ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 27 February 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۶۲۱ هزار و ۴۷۴ مسافر طی ۱۳۱ هزار مسافر در سطح استان جابجا شده که این تعداد (مسافر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش است.

وی با بیان اینکه در پی شیوع کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی رعایت می‌شود، افزود: استفاده از ماسک در همه وسایل حمل و نقل عمومی بین‌شهری و پایانه‌های مسافری اجباری و الزامی است.

دلخواه تاکید کرد: هم‌اکنون فروش اینترنتی یا حضوری بلیط وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۲۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری در استان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خصوص جابجایی میزان کالا در سال جاری نیز گفت: یک میلیون و ۷۳۶ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق ناوگان حمل و نقل در این استان جابجا شده است.

به گفته وی، این میزان حمل کالا توسط ۱۱۴ هزار و ۶۱۳ سرویس (بارنامه) جابجا شده است.

وی افزود: سیمان، گندم و انواع مصالح ساختمانی بیشترین میزان کالاهایی بوده که در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده است.

دلخواه تاکید کرد: نظارت کامل بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی با استقرار و فعالیت ۱۲ تیم گشت نظارتی در سطح استان بطور مستمر درحال انجام است.

وی اضافه کرد: همچنین روزانه و در بازه های زمانی متفاوت، گشت های کنترلی از همکاران ستادی و شهرستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نحوه ارائه خدمات و میزان رعایت پروتکل ها را رصد می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: در صورت مشاهده تخلف، متخلفان به کمیسیون های رسیدگی به تخلفات سازمان راهداری معرفی و برابر ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

دلخواه تاکید کرد: مردم می توانند از طریق شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و یا تلفن گویای ۱۴۱ شکایات خود را جهت پیگیری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام منعکس نمایند.

۵۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان ایلام فعال هستند، حدود هفت هزار راننده نیز در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار