امام جمعه موقت لامرد گفت: همچنین ادامه داد: ایران، روسیه و قطر سه ضلع مهم گاز جهان هستند، و شراکت ایران و قطر به دلیل میادین گازی است.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 26 February 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام سیدجواد موسوی ضمن گرامیداشت سالگرد شهید حمید باکری قائم مقائم لشکر ۳۱ عاشورا در جزیره مجنون در سال ۱۳۶۲ اظهار داشت: همه ما باید قدردان خون پاک شهیدان باشیم و راه آنان را ادامه دهیم.

وی به بحث جهاد تبیین که مدنظر مقام معظم رهبری است اشاره کرد و گفت: هدف رهبری از تاکید بر جهاد تبیین، استمرار بر نظام انقلاب اسلامی است که باید هدف‌ها و نیازهای مورد نیاز را مدنظر قرار دهیم و سعی کنیم نیازها واهداف انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کنیم.

وی افزود: عدالت اجتماعی و اقتدار کشور، مهم‌ترین هدف رسیدن به تمدن نوین اسلامی برای استقرار نظام جمهوری اسلامی را باید به خوبی مدنظرقرار داد، که برای رسیدن به اهداف نظام چه کارهایی لازم است و هرکسی در توان خود این مهم را انجام دهد.

امام جمعه موقت لامرد گفت: در این چهار دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد فعالیت‌های ثمربخشی صورت گرفته است اما آن چیزی که مهم است بعضی‌ها نمی‌خواهند این فعالیت‌ها آشکار شود و می‌خواهند آن را انکار کنند.

وی افزود: دشمن بیکار نیست و جبهه اقتصادی را هدف قرار گرفته و با صرف هزینه‌های زیاد به اقتصاد جمهوری اسلامی ضربه میزند.

موسوی گفت: دشمن فکر جوانان را ما را هدف قرار داده است و ملت ایران و بخصوص جوانان و هر کسی با توان خود باید در این جنگ اقتصادی و رسانه‌ای حضور پیدا کند.

حجت الاسلام موسوی به اهمیت سفر رئیس جمهور به کشور قطر اشاره کرد و گفت: هر چند قطر یک کشور کوچک و کم جمعیت است، اما یک بازیگری است که نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیا نقش مهمی دارد.

امام جمعه موقت لامرد ادامه داد: آمریکایی‌ها، کشور قطر را متحد خود در خارج از ناتو معرفی کرده‌اند، و شیخ تمیم تصمیم دارد علاوه بر حفظ روابط خود با آمریکا، روابط خودش را با کشورهای تأثیرگذار منطقه مثل ایران و ترکیه ارتقا ببخشد تا بتواند در بین رقبای خود در شورای هماهنگی کشورهای حوزه خلیج فارس یک رتبه بهتر و بالاتری را کسب کند.

وی همچنین ادامه داد: ایران، روسیه و قطر سه ضلع مهم گاز جهان هستند، و شراکت ایران و قطر به دلیل میادین گازی است.

وی به آزادسازی سواحل دریاها اشاره کرد وگفت: بعد از اقدام جدی دولت سیزدهم و اقدام قاطع قوه قضائیه آزادسازی حریم رودخانه کرج انجام شد که صداوسیما و چندین نهاد دیگر به این مهم پیوستند و یک نهضت فراگیر برای رهایی حریم سواحل کشور از همه نهادهای حاکمیتی آغاز شد که تشکر می‌کنیم.

امام جمعه موقت لامرد افزود: این مهم برای ۱۴ سال گذشته است که اجرا نشد اما آزادسازی سواحل از تکالیف قانونی ماده ۶۳ برنامه پنج ساله چهارم توسعه کشور بوده است وآئین نامه اجرایی آن ۱۴ سال پیش مصوب شد و به همه نهادها ابلاغ شد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: همه دستگاه‌ها موظف بودند تا پایان سال ۱۳۸۸ این برنامه را انجام دهند و فاصله ۶۰ متر مشخص شده از دریا را آزاد کنند.

امام جمعه موقت لامرد گفت: پس از گذشت ۱۲ سال از مهلت قانونی آزادسازی سواحل می‌گذشت که بی توجهی به قانون و آن هم از ناحیه دستگاه‌های حاکمیتی یک امر بسیار تأسف بار است و این برنامه در این دولت اجرا شده است که نشان دهنده امیدی ست که رهبری و مردم به این دولت دارند که این ستودنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار