مدیر تربیت بدنی منطقه ۱۶ سازمان ورزش شهرداری تهران از راه اندازی ایستگاه داژبال (وسطی، توپ در وسط) دختران و پسران کار در منطقه ۱۶ تهران خبرداد.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 21 February 2022

الهه فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این ایستگاه آموزش های تخصصی توسط مربیان و داوران این انجمن ملی به کودکان کار علاقه مندان داده می شود.

وی با بیان اینکه در این مرکز تخصصی، کودکان کار در رده سنی ۱۱ تا ۱۵ به این ورزش تشویق می شوند، گفت: مهمترین مزیت و مهارت های این رشته ورزشی را می توان در بالا بردن حرکات انتقالی(پرتاب، دریافت و پاس)، تقویت روحیه، دقت، افزایش سطح هوشیاری، ارتقای آمادگی جسمانی و ایجاد هماهنگی در اعضای بدن برشمرد.

مدیر تربیت بدنی با بیان اینکه این ورزش هم اینک در منطقه ۱۶ و در موسسه پرتو برای دختران تهرانی راه اندازی شده، گفت: در صدد هستیم تا شرایط بازی را در سال آینده برای پسران نیز فراهم کنیم.

به گفته وی شهر تهران دارای استعداد و پتانسیل های ورزشی است و توجه به قشر کودکان کار می توان سطح ورزش را در همه اقشار جامعه نهادینه کرد.

ورزش داژبال (وسطی، توپ در وسط) یکی از ورزش‌های سنتی ایرانیان است که از زمان‌های قدیم در کشور ایران، بعنوان یک بازی پر نشاط و همگانی مطرح و در بین اقشار مختلف مردم، بسیار رایج است،

این ورزش در سالیان اخیر دربسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته است که و می توان این رشته جذاب را درسطح بین الملل، با شکل ها و اسم های مختلف شامل وسط بازی، وسطی، وسطا، وسط وسط، وسط تنا، وسطو، توپ دروسط، تک بال، آراداووردی و داژبا ل بین المللی عنوان کرد.

از مهارت های این رشته می توان به بالا بردن مهارت دراجرای حرکات انتقالی(پرتاب، دریافت، پاس دادن، دویدن، جهش)، تقویت روحیه تعاون، دقت، افزایش سطح هوشیاری وهمیاری، ایجاد هماهنگی میان دستگاه عصب وعضله، ایجاد هماهنگی بین چشم واعضا بدن درنشانه گیری، ارتقا درفاکتورهای آمادگی جسمانی(استقامت - قدرت - سرعت - توان - چابکی - عمل وعکس العمل - تعادل - انعطاف) اشاره کرد که تعداد بازیکنان مسابقه داژبال، بین دوتیم (تحت عنوان تیم کنار و تیم وسط) دارای ۴ بازیکن اصلی و۲ بازیکن ذخیره (جمعا ۶ بازیکن) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار