مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از جاری شدن سیلاب در سطح استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 20 February 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، امیر ظهرابی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بارش‌ شدید در استان و آبگرفتگی برخی کوچه و خیابان‌های شهر، اظهار کرد: فعلا مشکل جدی از نظر بروز سیلاب نداشتیم و تابدین لحظه موردی از سیلاب در سطح استان گزارش نشده است.

وی با توجه به ادامه بارش شدید باران در سطح استان از آماده‌باش کامل برای پیک بارش‌های طی امروز خبر داد و افزود: با توجه به اعلام هواشناسی و هشدار سطح نارنجی شاهد بارش خوبی در سطح استان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای به آبگرفتگی برخی کوچه و خیابان‌های شهر داشت و گفت: آبگرفتگی برخی از معابر ناشی از وضعیت مدیریت آب‌های سطحی است که تقریبا به نسبت گذشته کمتر بوده است.

وی ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی بارش‌ها امروز به ویژه در نیمه شرقی و نواحی جنوبی استان از نمود بیشتری برخوردار است که تمامی فرمانداران به ویژه در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌ آبادغرب، دالاهو، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین در آماده‌باش هستند.

ظهرابی با بیان اینکه در حال حاضر انسدادی در محورهای اصلی و فرعی استان نداریم، تصریح کرد: روز گذشته و امروز در برخی از محورهای اورامانات همچون نودشه به هانی‌گرمله و نوسود، مله‌ماس و بیدسرخ بارش برف داشتیم که بلافاصله اکیپ‌های راهداری عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در محورهای برف‌خیز را انجام دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در پایان از هم‌استانی‌ها خواست از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت هنگام سفر ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

سهیلی، مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با توجه به شدت بارندگی در شهر کرمانشاه، تعداد عملیات‌های آب‌گرفتگی خیلی پایین بوده به‌طوریکه تا الان ۹ مورد آب گرفتگی منازل و اماکن و همچنین ۱۲ مورد امداد خودرو گرفتار درون آب داشته‌ایم.

گفتنی است، کرمانشاه ۳۰.۵ میلی‌متر، روانسر ۲۶.۶ میلی‌متر، گیلانغرب ۱۰ میلی‌متر، حمیل ۲۶.۲ میلی‌متر، گواور ۲۵.۲ میلی‌متر، جوانرود ۲۴.۷ ‌میلی‌متر، کنگاور ۲۳.۹ میلی‌متر، کوزران ۲۰.۶ میلی‌متر، قصرشیرین ۱۹.۴ میلی‌متر، اسلام آبادغرب ۱۸.۸ میلی‌متر، گهواره ۱۸.۴ میلی‌متر، پاوه ۱۷.۲ میلی‌متر، صحنه ۱۶.۸ میلی‌متر، سنقرکلیایی ۱۵.۹ میلی‌متر، هرسین ۱۴.۴ میلی‌متر، ثلاث‌باباجانی ۱۳.۳ میلی‌متر و سرپل‌ذهاب ۱۰.۸ میلی‌متر؛ مجموع بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته (از ۹:۳۰ دقیقه صبح دیروز تا ۹:۳۰ صبح امروز) استان بوده که شهر کرمانشاه با ۳۰.۵ میلی‌متر بیشترین بارش سطح استان را به نام خود ثبت کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار