خطیب جمعه کوار گفت: آمریکا انگلیس فرانسه و آلمان و رژیم صهیونیستی بداند بازیگری با تعویض مهره‌ها و تغییر سناریوها و ترفند جدید قطعی نمایی توافق و عملیات‌های ایذایی امنیتی سایبری نتیجه نخواهد داد و نخ‌نما است و هرگز شرائط به‌سال ۹۲ برنخواهد گشت.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 19 February 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌ مجید گشول، در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر کواربا بیان اینکه زیرمجموعه تقوای اعتقادی، اعتقاد به امام‌ زمان(عج) است گفت: از آثار انتظار واقعی امام‌زمان حسن خلق و پرهیزکاری است و تقوای الهی این است که امام‌زمان را باور کنیم و آن حضرت را یاری کنیم.

خطیب جمعه کوار ادامه داد: تا زمانی‌که انسان برادر دینی‌اش را یاری کند خدا هم یاور و کمک اوست، چرا که احسان و کمک به مؤمن موجب می‌شود ابلیس صورت بخراشد و قلب ابلیس مجروح شود. کمک به پدر و مادر ناتوان، کمک به خانواده، به نزدیکان فقیر، کمک به فرزند فقیر، کمک به رفیق ناتوان، کمک به همسایه ضعیف، کمک به نیازمند و افراد ناتوان بهترین صدقه است و موجب حفظ جامعه ایمانی و خانواده در عصر غیبت می‌شود و از مصادیق یاری امام زمان است.

حجت الاسلام گشول افزود: تقوای فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی را رعایت کنیم و از اسراف در آب به‌ویژه در شب عید بپرهیزیم. اسراف در آب موجب می‌شود بسیاری از محله‌ها به‌قدر کافی از آب برخوردار نشوند و آب آشامیدنی آنان قطع شود و با مشکلاتی مواجه شوند.

وی با اشاره به ۵ اسفند روز بزرگداشت خواجه‌نصیر طوسی و روز مهندس، این روز را به مهندسین تبریک و خدا قوت گفت و افزود: مهندسین در نظام مهندسی می‌توانند به عمران و آبادی شهرستان کمک و خدمت کنند و در مواردی خدمت به مردم را تسهیل کنند.

معنویت بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی است

امام جمعه کوار اظهار داشت: از مردم شهرستان که در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشکوهی داشتند باید قدردانی کنیم و همچنین از جوانان معتکف که با رعایت بهداشت در بعضی از مساجد شهرستان به اعتکاف پرداختند باید قدردانی کنیم.

حجت‌الاسلام گشول گفت: در شورای فرهنگ عمومی درباره حجاب و عفاف و فرهنگ دینی درباره فرهنگ رانندگی، فرهنگ جشن و عزا، فرهنگ بهداشتی و فرهنگ اقتصادی نظرات خوبی مطرح شد و بنا شد شوراهای اسلامی و معتمدین درباره کاهش ریخت‌وپاش ها و تشریفات در برنامه‌های جشن و عزا نشست‌هایی را برگزار کنند و با افراد ذی‌نفوذ و مورد اعتماد هماهنگ کنند و از بعضی از رسم‌ها و تشریفات بکاهند.

وی با تقدیر از رزمایش های انجام شده در شهرستان عنوان کرد: رزمایش‌های بهداشتی و خدماتی کمیته امداد در روستاها و رزمایش‌های سپاه و گروه‌های جهادی در شهرستان برگزار شد که به همه این عزیزان خدا قوت می‌گوییم.

خطیب جمعه کوار با تشکر از نیروی انتظامی در زمینه کشفیات مواد مخدر که داشت به این عزیزان خدا قوت گفت و افزود: مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌های کتاب و خوش‌نویسی و صنایع دستی در دهه فجر قابل‌تقدیر است که در مصلی هم نمایشگاه خوش‌نویسی و نمایشگاه کتاب و نمایشگاه صنایع دستی برگزار شد.

حجت‌الاسلام گشول گفت: منشور روحانیت سوم اسفند ۶۷ توسط حضرت امام انشاء شد، این وصیت‌نامه خاص ۱۰۰ روز قبل از ارتحال حضرت امام به جریان شناسی تاریخی روحانیت به دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به بایسته‌های حوزه و تقابل با استکبار پرداخته‌است.

وی ادامه داد: بیش‌از ۴ هزار شهید روحانی در کشور نشان می‌دهد روحانیت پیشدار و جلودار جامعه بوده‌است و در لحظات حساس از نثار و ایثار جان دریغ نورزیده‌است.

خطیب جمعه کوار با بیان اینکه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی یک کالای حیاتی موجب شکل‌گیری زنجیره بازارسازی فرهنگی است، افزود: نمادسازی، شخصیت‌سازی و شخصیت‌پردازی، الگوسازی‌های جذاب و خلق شخصیت‌هایی که می‌تواند همه زندگی و فکر و ذهن نوجوانان و کودکان را تحت تاثیر قرار دهد مهم و کلیدی است.

حجت‌الاسلام گشول ادامه داد: با هدایت‌گری رهبر عزیزمان با تلاش جوانان انقلابی و مؤمن و فرهیخته با اهتمام دولت مردمی کنونی امید است این جریان و حرکت تولیدی فرهنگی ملی و اسلامی شتاب بگیرند.

ما با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم

وی گفت: از سال ۹۱ تا امروز جمعی از فعالان فرهنگی با تلاش شبانه‌روزی میلیون‌ها محصول نوشت‌افزار ایرانی براساس شخصیت‌های دینی و میهنی طراحی و تولید کردند.

امام جمعه کوار در ادامه افزود: نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از سال ۹۲ به‌عنوان یک نهاد فرهنگی و غیرانتفاعی با پشتوانه مردمی با عضویت بیش‌از ۷۰ تولیدکننده از سراسر کشور یک تشکل فرهنگی بسیار اثرگذار در حوزه کودک و نوجوان شده‌است.

حجت‌الاسلام گشول با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای هدفش رفع همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی و عمل طرف‌های مذاکره به تعهدات خوداست افزود: آمریکا بر سر دوراهی است، از یک‌سو به توافق نیاز دارد از یک‌سو از مواضع استکباری خود کوتاه نمی‌آید، بازی آمریکا و غرب تهدید و جنگ هراسی و مقصرسازی و نمایش رفع چند تحریم است.

وی ادامه داد: ترفند جدید آمریکا با حضور یک هیات صهیونیستی در وین ایجاد شوک روانی بر ایران برای امتیازگیری است، این یک روش از فرمول‌های شناخته‌شده و پیچیده روابط بین‌الملل است، می‌خواهند توافق را قطعی نشان دهند.

نمی‌شود به غرب و آمریکا خوش‌بین بود آنان عهد شکستند


خطیب جمعه کوار گفت: آمریکا انگلیس فرانسه و آلمان و رژیم صهیونیستی بداند بازیگری با تعویض مهره‌ها و تغییر سناریوها و ترفند جدید قطعی نمایی توافق و عملیات‌های ایذایی امنیتی سایبری نتیجه نخواهد داد و نخ‌نما است و هرگز شرائط به‌سال ۹۲ برنخواهد گشت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار