مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه:
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع کرونا و امکان افزایش سفرهای نوروزی نسبت به دو سال گذشته، برای پذیرش مسافر باید تمهیدات لازم اندیشیده و آمادگی ویژه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 16 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه جبار گوهری صبح امروز در جلسه ستاد سفرهای نوروزی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نوروز 1401 قطعا با سفرهای نوروزی مواجه خواهیم بود و با این شرایط باید برنامه ریزی کنیم و همگام با رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت قابل قبولی برای پذیرش مسافر ایجاد کنیم.

وی افزود: دو سال گذشته به دلایل محدودیت‌ها، سفر به استان‌ها ممکن نبود، اما امسال به دلیل برداشته شدن محدودیت‌ها، ممکن است سفرهای استانی مردم افرایش یابد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این راستا نیازمند بهره مندی از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی هستیم، خاطر نشان کرد: برای تبلیغ رعایت پروتکل های بهداشتی از این ظرفیت می توان استفاده کرد و مخابرات و صدا و سیما در پوشش دهی نقش به سزایی خواهند داشت با توجه به استفاده مردم به فضای مجازی باید تولید محتوا در این فضا انجام شود و در اختیار مسافرین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش سفرهای داخلی با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا دو سال به طول انجامید، وجود دارد، خاطر نشان کرد: به این ترتیب باید آمادگی ویژه داشته باشیم و شرایط اسکان مسافران را فراهم کنیم و تمهیدات لازم اندیشیده تا در صورت نیاز غافلگیر نشویم، اگرچه تبلیغات سفرها در دستور کار نیست.

وی گفت: مدیریت تمام معابری که داخل محدوده شهر است با شهرداری می باشد اما برنامه معابری که در محدوده میراث است باید از ما اخذ شود و آمادگی کامل برای ترمیم و مرمت آنها را داریم، جلساتی نیز در این راستا با شهرداری برگزار خواهیم کرد.

گوهری تاکید کرد: با توجه به آثار ملموس و ناملموسی که‌ در شهر داریم شهرداری ها در طراحی معماری شهری از میراث ملموس و ناملموس شهر استفاده کنند.

به گفته وی امسال رویکرد ها به اورامانات متفاوت است، همچنین شهرستان های گردشگری که مقصد سفر خواهند بود و باید تمهیدات نورد نیاز در این زمینه فراهم شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار