شهردار اراک گفت:متاسفانه شهر اراک در حوزه گردشگری و تفرجگاهی ضعیف است و این یک واقعیت تلخ می باشد که حاصل کم کاری هایی بوده که اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 07 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر علیرضا کریمی در نشست پرسش و پاسخ مسئولین با شهروندان افزود:در گذشته شهر اراک به صورت یک باغ شهر زیبا بوده و با گذشت زمان این باغات از بین رفته و متاسفانه تفرجگاه های جدید ساخته نشده است.
وی با بیان اینکه مشکلات شهر اراک را حس و لمس می کند و بر مشاهدات شهروندان صحه می گذارد یادآورشد: شهرداری اراک در دوره جدید مدیریت، برای مباحث تفریحی و گردشگری شهر برنامه دارد و اجازه نخواهد داد که این موضوع همچون سنوات گذشته مغفول واقع شود.
وی تاکید کرد: سه نقطه با موقعیت بسیار عالی در شهر اراک وجود دارد که اگر در سنوات گذشته به آنها توجه شده بود، هم اکنون دارای سه منطقه گردشگری بسیار خوب در شهر اراک بودیم.
دکتر کریمی با بیان اینکه نشاط اجتماعی در شهر اراک جایگاه خوبی ندارد، اظهار داشت: شهرداری اراک برای سه منطقه دره گردو، بام اراک واقع در کوه مستوفی و پارک جنگلی شهید باهنر برنامه دارد و در گام نخست به دنبال حل موانع و مشکلات پیش رو بوده که در خصوص دره گردو که متاسفانه در سال های گذشته هیچ اقدام عملی برای آن انجام نشده، با پیگیری های مستمر مقرر شده که ۲۳ هکتار از اراضی این منطقه که متعلق به راه و شهرسازی می باشد توسط شهرداری اراک خریداری و با اعلان فراخوان جذب سرمایه گذار، نسبت به کارهای عملی و اجرایی در این منطقه گردشگری اقدام شود.
شهردار اراک افزود: در خصوص پروژه بام اراک در کوه مستوفی که در حال حاضر عملیات لوله گذاری و انتقال آب آن در حال انجام است، در تلاش هستیم با بازطراحی این منطقه گردشگری و جذب سرمایه گذار نسبت به اجرای یک پروژه مطلوب در این منطقه اقدام کنیم.
وی گفت: مشکلات و موانع قانونی و حقوقی پارک جنگلی شهید باهنر به عنوان یک منطقه مستعد تفریحی حل و آماده جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری برای تبدیل به یک منطقه نمونه گردشگری است.
دکتر کریمی شهردار اراک در پایان نیز از احداث پارک های موضوعی در شهر اراک از جمله پارک سالمند، پارک دوستدار کودک، پارک کارگر و پارک شماره ۲ بانوان خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار