دانشکده جدید شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه در هفتمین روز دهه فجر (دوشنبه ۱۸ بهمن) با حضور علی خطیبی معاون اداری مالی وزارت علوم و محمدنبی احمدی رییس دانشگاه رازی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 07 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، معاون اداری، مالی و مدیریت و برنامه ریزی وزارت علوم در مراسم افتتاح دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تبریک ایام دهه فجر، یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این ۴۳ سال را دستاورده‌های علمی دانست.

علی خطیبی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به اذعان مجامع علمی بین المللی از لحاظ علمی در منطقه رتبه یک و در جهان رتبه شازدهم را دارد و این نتیجه تلاش دانشمندان ما در دانشگاه‌های کشور بعد از انقلاب است.

او دانشگاه رازی کرمانشاه را یکی از دانشگاه مهم، قدیمی و دارای جایگاه در کشور اعلام کرد و گفت: رشته شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه با داشتن چندین استاد بین المللی در کشور از جایگاه مهمی برخوردار است و افتتاح دانشکده جدید شیمی این دانشگاه مایه برکت باشد.

خطیبی با بیان اینکه پروژه دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه یک طرح ملی است، یادآور شد: این دانشکده با اعتباری بیش از ۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت علوم در ۲۰ کلاس، ۲۰ آزمایشگاه و ۴۰ اتاق اداری و هیات علمی در چهار طبقه و یک زیر زمینی در پنج هزار و ۴۰۰ متر بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه قول داد در اسرع وقت از محل اعتبارات دانشگاه و وزارت علوم نسبت به تجهیز امکانات این دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه اقدام کنند.

به گفته مدیر این پروژه، کار ساخت دانشکده جدید شیمی دانشگاه رازی از سال ۹۳ شروع شد، اما بهره‌برداری از آن بدلیل مشکلات مالی تا به امروزبه تعویق افتاده بود.

افتتاح فاز دوم دانشکده هنر و معماری با چهار هزار و ۸۴۰ متر با اعتباری مصوب ۳۳ میلیارد تومان و بازدید از اجرای پروژه‌های فاز دوم دانشکده اقتصاد و حسابداری و کلینک دامپزشکی دانشگاه رازی از دیگر برنامه‌های دکتر علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت برنامه ریزی وزارت علوم در سفر به کرمانشاه بود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲ - ۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می‌برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار