استاندار یزد از وزارت کشور خواستار شد؛
استاندار یزد از رونمایی برنامه‌های تحولی استان همزمان با تحویل سال ۱۴۰۱ خبر داد و با اشاره به مصوبه ایجاد منطقه ویژه گردشگری در سفر رئیس جمهور به این استان، خواستار تعریف معاونت گردشگری و امور بین الملل در استانداری یزد به عنوان یک مرجع بالادستی برای دستگاه‌های فعال این حوزه شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 07 February 2022

«مهران فاطمی» در جلسه شورای معاونین وزارت کشور که به ریاست وزیر کشور و به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور استانداران پنج استان کشور به منظور بررسی مسائل و مشکلات آنها برگزار شد، با بیان این که با وجود تمام مسائل و مشکلات موجود، فرصت های زیادی برای ایجاد تحول وجود دارد، گفت: در حال حاضر، در حال تدوین برنامه های تحولی در استان یزد هستیم که همزمان با تحویل سال ۱۴۰۱ از این برنامه‌ها رونمایی می‌شود.

وی در ادامه به ضرورت تغییر چارت سازمانی استانداری ها متناسب با ظرفیت ها و فرصت های موجود در هر استان پرداخت و تصریح کرد: به عنوان نمونه در یزد که تنها شهر میراث جهانی کشور، یکی از سه ضلع مثلث گردشگری ایران و دارای پنج هزار هکتار بافت تاریخی ثبتی است، مسئله گردشگری دارای جایگاه ویژه ای است.

فاطمی با اشاره به پیگیری های انجام شده توسط استان جهت تعریف معاونت گردشگری و امور بین الملل در استانداری یزد به عنوان یک مرجع بالادستی برای دستگاه های فعال این حوزه، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به یزد، ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان به تصویب رسید که انجام پیگیری های این حوزه نیازمند یک جایگاه خاص و بالادستی است.

استاندار در ادامه با اشاره به لزوم تعیین تکلیف موضوع تطبیق حوزه های انتخابیه با مصوبات تقسیمات کشوری، بیان کرد: به عنوان نمونه انتخابات بخش ندوشن از توابع شهرستان میبد، جزء حوزه انتخابیه شهرستان های یزد و اشکذر است و تعیین تکلیف این موضوع کماکان بلاتکلیف باقی مانده است.

فاطمی با بیان اینکه در حالی که شش شهرستان استان دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است، گفت: افزایش تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات مورد پیگیری مردم استان بوده که انتظار می رود طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با جدیت پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت حل مسائل و دغدغه های موجود در حوزه آب؛ با پیگیری سازوکارهای لازم برای اجرای پروژه های بزرگ آبی در کشور پرداخت و پیشنهاد ایجاد دفتری در محل وزارت کشور جهت پیگیری ویژه مسئله آب استان ها و ایجاد هماهنگی در اجرای پروژه های مشترک استان ها را ارائه کرد.

استاندار در ادامه به وجود ۱۴۰۰ طرح سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه منابع بانکی ما ۷۵ هزار میلیارد تومان است اما این پروژه ها در سرمایه در گردش و سرمایه ثابت معطل مانده اند.

فاطمی در این نشست همچنین خواستار پیگیری موضوع انتخاب مشاوران خارج از پست سازمانی و مشاور انشایی جهت بهره مندی از نظرات کارشناسی افراد صاحب نظر و رسیدگی آن ها به برخی از امور، افزایش تعداد بخش ها در شهرستان های تک بخشی جهت پیگیری منسجم امور، بدهی های جاری استان، کاهش مصرف گاز استان ها با لحاظ شرایط آن ها شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار