مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن احداث ۱۱۶ هزار واحد مسکونی برای این استان پیش‌بینی شده است، گفت: عملیات ساخت ۱۸ تا ۲۰ هزار واحد مسکونی از این تعداد بزودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 05 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «مسعود شریفی» با بیان اینکه کل این ۱۱۶ هزار واحد مسکن شهری طی چهار سال ساخته و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به تقاضای شهروندان ممکن است که سهمیه پیش‌بینی‌شده برای استان کرمانشاه کمتر یا بیشتر شود.

او با اشاره به پیش‌بینی سهمیه مناطق روستایی استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: همچنین مقرر شده که طی چهار سال آینده حدود ۱۲ هزار مسکن روستایی در استان ساخته شود که این عدد هم بسته به تقاضا ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

آن‌چنان‌که مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد، عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در استان بزودی و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان و با افتتاح یک طرح ۶ هزار واحدی آغاز می‌شود که این طرح توسط بنیاد مستضعفان و با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی احداث خواهد شد.

شریفی با بیان اینکه در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در بیشتر شهرستان‌های استان مشکلی نداریم، گفت: تنها در یک یا دو شهر استان دچار مشکل هستیم که این‌موضوع هم توسط یک گروه به ریاست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه در حال پیگیری است.

او با اشاره به تسهیلات دولت برای ساخت و اجرای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: دولت علاوه بر تامین زمین، یک وام مناسب و تخفیفات شهرداری و نظام مهندسی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

به گفته شریفی، وام مسکن در مرکز استان کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است و مابقی هزینه طرح نیز باید به‌صورت آورده متقاضیان تامین شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار