مدیرعامل شرکت آبفا کردستان عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حالی که پیش از انقلاب هیچ تصفیه خانه آبی در استان وجود نداشت، به برکت انقلاب اسلامی ۶ تصفیه خانه آب در شهر‌های استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ 02 February 2022
به گزارش تابناک کردستان مهندس علیرضا تخت شاهی اظهار کرد: پیش از انقلاب جمعیت تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی در شهر‌های استان ۱۵۰ هزار نفر بود که این عدد در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌باشد.
وی افزود: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب نیز از ۱۷۸ کیلومتر در آغاز انقلاب به ۵ هزار و ۲۸۵ کیلومتر و تعداد انشعابات آب از ۲۰ هزار و ۱۸۶ فقره به ۴۰۶ هزار و ۱۴۷ فقره افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه پیش از انقلاب هیچ تصفیه خانه آبی در استان کردستان وجود نداشت، گفت: هم اکنون ۶ تصفیه خانه آب در شهر‌های استان در حال ارائه خدمت به شهروندان می‌باشند.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: در حالی که پیش از انقلاب هیچ آزمایشگاه آبی در استان وجود نداشت در حال حاضر ۱۵ آزمایشگاه آب و ۳ آزمایشگاه آب و فاضلاب در استان وجود دارد.
مهندس تخت شاهی افزود: در بخش روستایی پیش از انقلاب کار چندانی برای آبرسانی به روستا‌ها انجام نشده بود، اما به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از ۳۵۶ هزار نفر زیر پوشش خدمات شرکت آبفا در حوزه تأمین آب شرب قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی استان بیش از ۵۹۰۰ کیلومتر، تعداد انشعابات آب قریب به ۱۳۲ هزار فقره، تعداد تصفیه خانه‌ها یک واحد و تعداد آزمایشگاه‌های آب ۷ واحد می‌باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار