رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاه‌برداری که با روش اسکیمر و در پوشش دکه فروش تنقلات بین‌راهی بیش از چهار میلیارد ریال از شهروندان کلاه‌برداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 01 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه علی کسانی با اعلام این خبر اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ مدعی شدند مبالغی به‌صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت‌شده درحالی‌که کارت در اختیار خودشان بوده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مالباختگان این پرونده و بررسی تراکنش‌های انجام‌شده مشخص شد اکثر شکاتی که مورد سرقت قرارگرفته‌اند، در ماه گذشته به مسافرت رفته و در بین راه خرید کرده‌اند که این موضوع بیانگر احتمال کپی کردن کارت‌های بانکی توسط مجرمین بود.

کسانی بیان داشت: کارآگاهان این پلیس در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش یک دکه فروش تنقلات دریکی از شهرهای هم‌جوار مشغول فعالیت شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به‌وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده‌اند که با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند اعضای باند که قصد خروج از کشور داشتند را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، آن‌ها را در محل اختفای خود دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.
وی ادامه داد: متهمین در پلیس فتا مورد بازجویی قرار گرفتند و با مشاهده مستندات غیرقابل‌انکار پلیس، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند که درنهایت متهمین پس از تکمیل تحقیقات به همراه تجهیزات مکشوفه تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این باند تاکنون به کلاه‌برداری از بیش از 15 نفر به ارزش ریالی حدود چهار میلیارد ریال اعتراف کرده‌اند لذا توصیه می‌کنیم کاربران هرگز اطلاعات حساب‌های بانکی خود را در اختیار کسی قرار ندهند و در هنگام انجام خرید سعی کنند شخصاً اقدام به وارد نمودن رمز کارت نمایند و از بازگو کردن رمز در مکان‌های عمومی خودداری کنند و حتی‌المقدور در بازه زمانی مشخص رمزهای خود را تغییر دهند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان توصیه کرد: جهت جلوگیری از کلاه‌برداری و سرقت‌های این‌چنینی و افزایش آگاهی‌های عمومی به شهروندان توصیه می‌شود از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره‌حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیر خودداری کنند. همچنین پلیس فتا از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس 096380 پاسخگوی سؤالات و مشکلات سایبری کاربران است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار