مدیرعامل آبفا استان خبر داد:
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در دهه فجر امسال پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای استان با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد که این پروژه‌ها بیش از ۶۷۰۰ نفر را زیر پوشش قرار خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 30 January 2022
به گزارش تابناک کردستان مهندس علیرضا تخت شاهی اظهار کرد: در قالب این پروژه آبرسانی به روستا‌های شکوه آباد، سلطان آباد، قزلچکند، کوس عنبر، قلعه ولیانه، ماضی بن، عباس آباد، ولی آباد، کوییچ سفلی، گوریچه، بیلو، تازآباد عیسی آباد و گزردره انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه منابع تأمین آب در این پروژه از محل چاه و چشمه‌ها انجام می‌شود، افزود: طول خطوط انتقال در این پروژه حدود ۳۴ کیلومتر، حجم مخازن  ۱۵۴۰ مترمکعب، تعداد ایستگاه‌های پمپاژ ۱۰ باب و محل تأمین اعتبارات استانی و ملی بوده است.
مهندس تخت شاهی با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستایی در استان گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت زیر پوشش تأمین آب قرار دارند که از طریق ۸۲ مجتمع روستایی آبرسانی به آن‌ها انجام می‌گردد.
وی افزود: این ۸۲ مجتمع روستایی از طریق ۳۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۵۸۳ کیلومتر شبکه توزیع کار آبرسانی به روستا‌های استان را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به وجود ۵۰۵ حلقه چاه، ۱۰۸۰ دهنه چشمه و ۱۹ رشته قنات روستایی در استان خاطرنشان کرد: ۱۰۶۶ باب مخزن آبرسانی با ظرفیت ۹۹ هزار و ۲۶۷ مترمکعب و ۱۹۸ ایستگاه پمپاژ برای تأمین آب روستائیان در استان استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز امکان به مدار آوردن مجتمع‌های روستایی جدید برای تأمین آبرسانی پایدار به سایر روستا‌های استان فراهم شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار