مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: موج بارشی دیگری فردا (پنج شنبه) جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد،با عبور این سامانه از روز جمعه تا روز یکشنبه دمای هوا به شدت کاهش یافته و سبب یخبندان در استان می شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 19 January 2022

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، موج بارشی دیگری فردا (پنج شنبه) جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ضمن اشاره به افزایش نسبی حداقل دمای امشب،افزود: در بعضی ساعات وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان تشدید می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط ناپایدار در نیمه غربی استان از نمود بیشتری برخوردار است و انتظار می‌رود بارش برف بخصوص در منطقه اورامانات ومناطق سرد و معتدل نیمه غربی نسبتا سنگین باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به برودت هوا، بارش در مناطق گرمسیر استان نیز موقتا به شکل برف مشاهده می‌شود و از آنجا که این موج در بعضی ساعات با وزش باد نسبتا شدید همراه است، رخداد کولاک برف به ویژه در مناطق یاد شده دور از انتظار نیست.

دولتشاهی بیان کرد: با عبور این سامانه از روز جمعه تا روز یکشنبه مجددا شاهد استقرار شرایط پایدار جوی خواهیم بود که مهم‌ترین پیامد آن تداوم هوای سرد، بخبندان و مه به ویژه در اوایل روز و بخصوص در مناطق مرطوب از نواحی غربی استان خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در مدت یاد شده حداقل دمای شبانه به طور غالب در مناطق گرمسیری بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق معتدل بین ۱۲ تا ۱۶ و در مناطق سردسیر بین ۱۶ تا ۲۲ درجه زیر صفر به ثبت برسد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا استان بین منفی ۱۱ و صفر درجه در نوسان بوده که سنقر با کمینه دمای منفی ۲٠ درجه و سومار با بیشینه دمای ۱٠ درجه سانتی گراد به ترتیب سرد‌ترین و گرمترین نقاط استان بودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار