رئیس اتحادیه کیوسک های مطبوعاتی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه کیوسک های مطبوعاتی کرمانشاه گفت: بیمه تامین اجتماعی و برخورداری از امنیت شغلی مهمترین دغدغه فعالان در این صنف است.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 19 January 2022

هدی فرسادفر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر ۵٠۵ کیوسک مطبوعاتی در سطح شهر کرمانشاه فعال است که ۴٧۵ کیوسک دارای جواز و ١١٠ کیوسک بدون مجوز در نواحی دیزل آباد، بزرگراه و. فعال هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این واحد‌ها برای جواز کسب درخواست داده و مراحل آن در دست اقدام است، افزود: بر اساس قوانین فروش آبمیوه‌های در بسته، سیگار، لوازم التحریر و مطبوعات در این کیوسک‌ها مجاز است.

وی با اشاره به اینکه در ترمینال شهید کاویانی حدود ٨ دکه در کنار یکدیگر قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: در برخی از مناطق شهر با توجه به موقعیت فروش تعداد بیشتری کیوسک فعالیت میکنند، کیوسک‌ها در اکثرا در مالکیت شهرداری هستند.

وی گفت: ٣٠ درصد از مبلغ فروش این کیوسک‌ها جهت نقل و انتقال از سوی سازمان میادین شهرداری دریافت می‌شود، همچنین کیوسک‌ها موظف به پرداخت کرایه ماهانه به شهرداری هستند.

رییس اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی تصریح کرد: بازرسی از فعالیت کیوسک‌ها و جلوگیری از هرگونه تخلف به صورت ماهانه از سوی اتحادیه انجام می‌شود.

وی در خصوص وضعیت بازار و فروش این دکه‌ها بیان کرد: فروش و بازار به محل فعالیت دکه‌ها بستگی دارد، گرچه تعدادی از آنهاحدود ۵ سال است تعطیل شده و فعالیت نمی‌کنند.

وی دغدغه‌های این صنف را پرداخت اجاره بها به شهرداری، نبود امنیت و تامین شغلی و نداشتن بیمه دانست و گفت: فعالان این صنف می‌توانند ۵٠ تا ۶٠ درصد بیمه خود را پرداخت کنند، اما خواستار تحت پوشش قرار گرفتن مابقی آن از سوی یکی از ارگان‌ها هستند.

فرسادفر در پایان تاکید کرد: اخیرا جوانان تحصیل کرده به فعالیت در کیوسک‌های مطبوعاتی روی آوردند و نیازمند حمایت و توجه بیشتری از سوی مسئولین هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار