متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با تابناک:
متخصص بیماری های داخلی گفت:افراد مبتلا به دیابت با تغذیه و فعالیت‌های بدنی مناسب می توانند این بیماری را کنترل کنند.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 15 January 2022

مهدی حمزه ای در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در بيماران ديابتی برای کنترل بیماری رژيم غذايي بسيار مهم است در این رژیم افراد كربوهيدرات كمتري دريافت كنند.

وی در ادامه افزود:منظور از كربوهيدرات كمتر یعنی در درجه اول موادي كه طعم شيرين داشته باشند مانند قند، شكر، شيريني جات، نوشابه و... بايد مصرفشان بسيار محدود شود و همچنین مواد غذايي دارای نشاسته و میو هایی که به نسبت قند بیشتری باید کمتر مصرف کنند.

این پزشک متخصص ابراز کرد:توصيه شده تا حد امكان كربوهيدرات و چربي كمتر مصرف شود و به عنوان جایگزین از پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنند پروتئین علاوه بر کمک به رشد بدن توسط بدن به گلوکز (قند خون) تجزیه شود و از آن برای انرژی کند،پروتئین می تواند توسط بدن به گلوکز تجزیه شود و در صورت خوردن وعده های غذایی با کربوهیدرات کم تر، احتمالاً اثرات آن مشاهده می شود.تجزیه ی  پروتئین نسبت به کربوهیدرات به گلوکز تاثیر کم تری دارد و در نتیجه، اثرات پروتئین بر سطح گلوکز خون چند ساعت به طول خواهد انجامید.


حمزه ای با تاکید بر مصرف گوشت قرمز،مرغ و ماهی بين دو تا سه وعده در هفته،تصریح کرد: افراد دیابتی باید در طول روز بين ١٥تا٣٠دقيقه ورزش نرم انجام دهند كه بدن گرم و بالانس غذايي در بدن ايجاد شود و اضافه قند در بدن از بين برود تا بتوانند بيماري را كنترل کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار