معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای بیماران دیابتی انسولین به میزان کافی ذخیره داریم و همچنین از نظر ذخیره قرص‌های معمولی دیابت نیز کمبودی نداریم.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 12 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مرصاد، قباد محمدی در خصوص کمبود برخی دارو‌ها در بازار، اظهار داشت: در ۲ ماه گذشته حدود ۱۰۰ قلم دارو کمبود داشتیم که این رقم امروز به حدود ۵۰ قلم رسیده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: زنجیره تأمین دارو یک زنجیره به هم پیوسته است و با ایجاد هرگونه اختلال در این زنجیره کمبود دارو به وجود می‌آید.

وی در خصوص دلایل این کمبود دارو خاطر نشان کرد: این کمبود گاهی به دلیل تاثیر مستقیم تخصیص ارز با واردات دارو و یا این اینکه نیاز خطوط تولید به تعمیر اتفاق می‌افتد.

محمدی بیان داست: در شرایط طبیعی حدود ۳ هزار قلم دارو را تامین می‌کنیم که ۵۰ قلم کمبود حدود یک درصد می‌شود و طبیعی است و جای هیچگونه نگرانی ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: این کمبود‌های دارویی بیشتر مربوط به دارو‌های اعصاب و روان، شیمی درمانی و خود ایمنی است.

وی خاطر نشان کرد: برای بیماران دیابتی انسولین به میزان کافی ذخیره داریم و همچنین از نظر ذخیره قرص‌های معمولی دیابت نیز کمبودی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار