کد خبر: ۱۰۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 28 September 2015

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، قاسم سلیمانی شب گذشته با حضور در منزل مرحوم حاج هرمز داوری یکی از حجاج جان باخته این استان در حادثه منا و دلجویی از خانواده و بازماندگان وی گفت: متأسفانه دولت آل سعود به جای خدمات رسانی به زائران و ضیوف الرحمان، نیروهای خود را برای حمله به یمن اعزام کرده است.

وی افزود: حمله عربستان به مردم بی دفاع یمن و فاجعه بزرگ منا، دولت آل سعود را مقصر اصلی این حادثه کرده و این دولت باید جوابگوی آسیب های وارده شده به زائران خانه خدا باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این دیدار که همراه با تعدادی از مدیران استانی انجام شد، پیام تسلیت رئیس جمهوری، هیأت دولت و وزیر کشور را به خانواده مرحوم داوری ابلاغ کرد.

مرحوم حاج هرمز داوری اهل روستای کران از توابع شهرستان فارسان است.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن می باشد.

در حادثه مرگبار صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری بر اثر ازدحام جمعیت حجاج بیت الله الحرام در رمی جمرات در منا، حدود 2 هزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند و حدود 2 هزار نفر مجروح شدند.

در این حادثه تا کنون 169 زائر ایرانی کشته، ۸۵ نفر مجروح و 298 نفر هم مفقود شده که به کاروان ها بازنگشته اند.

از حجاج استان چهارمحال و بختیاری هم در حال حاضر علاوه بر فوت 2 زائر (هرمز داوری و علی حسین ولی پور از کاروان شماره 18003 شهرکرد)، 16 نفر در لیست مفقودین قرار دارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار