دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان گفت: ضرورت دارد تا ویژگی‌های سردار سلیمانی درقالب مکتب او در دانشگاه‌های نظامی و حتی حوزه‌های علمیه تدریس شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 03 January 2022

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن بابایی افزود: باید در دانشگاه‌های نظامی ویژگی‌‎های بارز و آنچه سلیمانی را به سردار دل‌ها تبدیل کرد تدریس و برای نسل‌های آینده ماندگار شود.

وی با اشاره به دو ویژگی بارز سردار سلیمانی ازجمله روحیه تقوا و فداکاری وی گفت: تقوا شامل بحث اخلاص و خلوص نیت آن شهید نسبت به اهل‌بیت (ع) و فداکاری او برگرفته از شجاعت و هراس نداشتن اوست.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر استان اصفهان گفت: رمز موفقیت سردار سلیمانی در مدیریت نظامی بنا به گفته آن شهید،  اطاعت محض از ولایت‌فقیه بود که در هر موقعیتی نظر رهبر معظم انقلاب را بر نظر خود ترجیح می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در مقوله مدیریت اقتصادی نیز باید اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب در دستور کار مدیران قرار گیرد و فرمانده میدان اقتصادی کشور باید گوش‌به‌فرمان نظرات اقتصادی رهبر معظم انقلاب در شکوفایی اقتصاد باشد.

وی با اشاره به شعارها و نام‌گذاری سال‌ها با عناوین اقتصاد مقاومتی، تقویت کالای ایرانی، رفع موانع تولید و جهش تولید گفت: آنکه مرد میدان اقتصادی است باید فرض کند جای سردار سلیمانی، مرد میدان نظامی است و بر این اساس باید با بهره‌گیری از فرمان‌ها و رهنمودهای رهگشای رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی ایشان در حوزه اقتصاد مقاومتی، مصرف‌زدگی، تشریفات و تجملات موجب شکوفایی و رفع چالش‌های این حوزه شود.

حجت‌الاسلام بابایی افزود:  باید بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب برای هر یک از میدان‌های کشور یک مرد میدان و نیروی جهادی باتجربه و تعهد شناسایی شود تا بتوان از ظرفیت‌های جوان بر مبنای  شایسته‌سالاری در بیانیه گام دوم انقلاب به نحو احسن بهره‌برداری صورت گیرد.

وی گفت: اصفهان همواره در مباحث مختلف الگو و سرمشق بوده و ازاین‌پس هم می‌تواند در پرورش سرداران اقتصادی، فرهنگی و کسانی که تمدن نوین اسلامی را شکل بدهند سرمشقی برای کشور باشد همان‌طور که سرداران نامی را در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم تقویم اسلام کرده است.

وی اظهار داشت: اکنون اصفهان علاوه بر حماسه نهم دی و ظرفیت‌های نظامی همانند لشکر امام حسین (ع) و لشکر نجف اشرف که در هشت سال دفاع مقدس پیروز بودند، مهد صنعت، هوا و فضا، انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و دیگر موارد است.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهبادهای آمریکایی به همراه «ابومهدی المهندس» معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تعدادی دیگر از همراهانشان در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار