مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: اجرای پویش "ایران قوی ایران سرسبز" کمکی به نهادینه ساختن نقش مشارکت مردم در حمایت از جنگل های ناحیه رویشی زاگرس و بهره گیری از این ظرفیت است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 30 December 2021

انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پویشی ملی در کشور به نام "ایران قوی ایران سرسبز" راه اندازی شده است.

وی افزود: این پویش در کشور ما و نخستین بار در استان های ناحیه رویشی زاگرس با برنامه ریزی اجرایی شد که کرمانشاه جز استان های ناحیه رویشی است و با اولویت حفاظت و حمایت از جنگل های زاگرس و پویشی مردمی بذر کاری برای احیای جنگل های زاگرس صورت می گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: برنامه ریزی این پویش از ١٠ آذر ماه آغاز و با محوریت بذرکاری در جنگل های طبیعی ما در رویش بهای جنگلی طبیعی و با بذوری که از خود رویشگاه با در نظر گرفتن توان اکولوژیک این رویشگاه ها و ظرفیتی که جهت بذور دارند، صورت گرفته است.

وی گفت: این پویش در ٩ شهرستان که شهرستان های جنگلی استان هستند با برنامه ریزی انجام شده و عمدتا شامل اورامانات، پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و شهرستان هایی مانند گیلانغرب، کرمانشاه، دالاهو و شهرستان هایی که مرتبط با این موضوع در ناحیه جنگلی ما قرار دارند، است.

کولانی در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه بر این است که ۶۵۶ هکتار از مناطقی که مستعد هستند با حضور این اقشار مختلف و با اولویت نیروهای همیاران طبیعت، تشکل های مردم نهاد، دانشجویان، دانشگاهیان، سازمان های دانشجویی، نیروهای نظامی و انتظامی، دستگاه های اجرایی عضو نهضت سبز، گروه های جهادی و بنیاد شهید به عنوان متولی اجرایی شود که در کل کشور ۵٠٠ میلیون اصله نهال و بذر در طی یک دوره ۵ ساله کشت شود، با این رویکرد که به یاد هر شهید ١ هزار نهال یا بذر کشت شود.

کولانی تصریح کرد: بنیاد شهید و هیئت های ورزشی کوهنوردی و عموم اقشار کشور در این پویش حضور داشته و هدف اصلی نهادینه کردن نقش مشارکت مردم در حفاظت و حمایت از جنگل های ناحیه رویشی زاگرسی و استان و همچنین در بحث بهره گیری از توان و ظرفیت مشارکت مردم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار