مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه:
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع پیشگام توسعه در جهان شناخته می شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 29 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه جبار گوهری امروز (۸ آذر ماه ۱۴٠٠) در همایش منطقه ای توسعه گردشگری پسا کرونا محور غرب کشور اظهار کرد: باتوجه به اتفاقات و حوادثي كه طی چند سال اخير در بحث كرونا رخ داده است، در بحث گردشگری و توسعه كشور برنامه هایی در قالب ظرفيت های گردشگری و بخش خصوصی و توسعه ی گردشگری در سطح كشور، امروز این سمينار برگزار شد.

وی افزود: صنعت گردشگری ‏يكي از صنعت های پيشگام توسعه در دنياست و اين موضوع در سطح كشور بخصوص در بحث فقر اهميت زيادي دارد، امید است بتوانيم با همكاری يكديگر از اين قابليت ويژه بهره مند شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در كشور مباحث كلاسیکی وجود دارد كه در گذشته تا به امروز اين مباحث مورد بررسی قرار گرفته و مي تواند در بحث فقر محور های جايگزينی برای گردشگری داشته باشد، اين امر میسر نمی شود مگر اينكه در حوزه ها حمايتی داشته باشيم، خصوصا مشاركت و تلاش بخش خصوصی در اين حوزه موثر است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع همایش امروز تمركز بر روي ۵ استان به عنوان استان های اصلی گردشگری غرب كشور و استان های هميار است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بیان کرد: با وجود ١٠درصد جمعيت كشور در این ۵ استان، این استان ها قابليت های بسياربالایی داشته و استان های  هميار ۶ ميليون نفر جمعيت دارند، باتوجه به پتانسيل های موجود در كشور و امكانات  موجود، اين استان ها می توانند به يكديگر در زمينه های مختلف كمک كنند.

وی گفت: فرودگاه بين الملي كرمانشاه كه قابليت ويژه ای در زمينه زير ساخت و زير شاخه های راه های ارتباطی دارد، توانسته در توسعه گردشگری نقش بسزایی ایفا کند و بخش اتصال ديگر شبكه راه آهن سراسری و بخش حمل و نقل جاده ای است که خوشبختانه در راه كربلا دسترسی های بسياری در ارتباط بين استان های همدان و كردستان و محورهایی كه به عنوان راه ارتباطی شمال غرب جز محور های اصلی است، دارد.

گوهری متذکر شد: بحث پایانه های مرزی در ۵ استان غرب كشور می تواند ويژگی های مثبتی برای تبادلات بين المللی داشته و تفاوت های گويشی، پوششی و تنوع قوميتی در اين استان ها جاذبه ها گردشگري ايجاد خواهد كرد و تلاش هاي زيادي براي بازسازی و راه اندازی مسائل گردشگري با كمک استانداری و ميراث فرهنگی در زمينه های مختلف از قبيل خط راه اهن، ثبت جهاني اورامانات و منطقه بيستون شده است.

وی افزود: در ١٨ آبان ماه ثبت استان كرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا تاثير بسیاری در بحث گردشگری داشته و شهر سنندج نيز به عنوان شهر موسيقی شناخته شده است، اين ها قابليت های ويژه ای است كه می توانند بهانه ای برای جذب گردشگر به استان ها باشند.

گوهری گفت: باتوجه به وضعيت اقليمی و شرايط طبيعی موجود بحث گردشگري ماجرا جويانه،بخش دفاع مقدس و راهيان نور قابليت ويژه ای كه در ديگر استان ها نيز قطعا موجود است و برند سازي و تبليغات گردشگري، مانند ساخت تقويم ساليانه، گردشگری روستايي و فستیوال هایی از جمله صخره نوردی كه در بيستون هرساله انجام می شود و موسيقی موثر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار