سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با تجهیز اراضی آبی سیستم‌های آبیاری تحت فشار، مدیریت آب در عرصه کشاورزی را بهینه می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 21 December 2021

شهریار قاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کشت برنج در استان کرمانشاه ممنوع است و برنامه سازمان مدیریت کشت‌های آب بر از طریق رعایت الگوی کشت می‌باشد.

وی افزود: با تجهیز اراضی آبی به سیستم‌های آبیاری تحت فشار قصد داریم مدیریت آب در عرصه کشاورزی را بهینه نمائیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص مدرنیزه کردن اراضی سطح استان، خاطر نشان کرد: سالهاست که در قالب خطوط ابلاغی اعلام شده بحث افزایش ضریب مکانیزاسیون اراضی کشاورزی در استان دنبال می‌شود و هرساله شاهد افزایش این ضریب نسبت به ضریب کشوری هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: طی سنوات اخیر شاهد تزریق ادوات و ماشین آلات مدرن در اراضی زراعی کشاورزی استان بوده ایم و مشکل خاصی در این عرصه برای افزایش ضریب مکانیزاسیون استان نداریم.

قاسمی تاکید کرد: تسهیلات این بخش نیز به صورت سالیانه و صد در صدی تخصیص یافته و جذب شده است.

لازم به ذکر است که با استفاده از دانش و فناوری روز، بهره‌وری و تولید محصول در اراضی باغی، زراعی و واحد‌های دامی و صنایع تبدیلی به بالاترین میزان می‌‎رسد.

گفتنی است، مدرن شدن کشاورزی کشور و فاصله گیری از کشاورزی سنتی و خودکفایی در محصولات استراتژیک به جهت تامین و حفظ امنیت غذایی جامعه بیش از پیش حائز اهمیت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار