مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: امسال تاکنون کار صدور و آماده سازی ۵۳ سند مالکیت موقوفه های این استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 20 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی بیان داشت: از این تعداد ۱۳ سند صادر و ۴۰ مورد نیز آماده شده که با احتساب آنها مجموع موقوفه هایی که دارای سند مالکیت هستند به بیش از ۶۵۰ مورد رسیده است.

وی مجموع موقوفه های استان را حدود یک هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۱۰۰ مورد از موقوفه های استان متعلق به بنیاد علوی بوده که صدور آنها از طریق رایزنی با این بنیاد در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام تاکید کرد: صدور اسناد مالکیت موقوفه های استان با رایزنی و همکاری با مسکن و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و ثبت اسناد در درست اقدام است.

عزیزی اضافه کرد: از مجموع این موقوفه ها ۲۰۰ مورد رقبه تجاری وقف هستند که درآمد آنها صرف خدمت رسانی در حوزه های مختلف می شود.

وی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی در امامزاده علی صالح (ع) گفت: مناقصه این طرح که بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد ریال اعتبار داشته اعلام که پس از مشخص شدن پیمانکار تولید برق آن با قابلیت ۱۰۰ کیلو وات برق انجام خواهد شد.

بیش از یک هزار مکان وقفی در استان ایلام وجود دارد./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار