مسئول اجرایی پاتوق انیمیشن از نمایش انیمیشن های منتخب جشنواره انیمافست زاگرب در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 19 December 2021

احسان سراهیان اظهار داشت: با توجه به اینکه جشنواره انیمافست زاگرب از اعتبار خاصی برخوردار بوده در یکی از جلسات سلسله نشست های پاتوق انیمیشن، هاجر کمیلی در خصوص ماهیت انیمیشن زاگرب و خصوصیات آن توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به سابقه انیمیشن زاگرب افزود: در دوره جنگ سرد در یوگسلاوی، تعدادی از کاریکاتوریست های این کشور به سمت انیمیشن رفتند و بعدها شرکت توسعه فیلم زاگرب را تاسیس کردند.

سراهیان تصریح کرد: در این سبک انیمیشن، به محتوا توجه بیشتری می شود و از لحاظ تصویری ساده است اما اثرهای متفاوتی ساخته می شود.

وی گفت: آذرماه جاری 8 انیمیشن منتخب جشنواره انیمافست زاگرب شامل 3 اثر ایرانی که به این جشنواره معتبر راه یافته بودند و 5 اثر خارجی برای علاقه مندان به نمایش درآمد.

گفتنی است؛ جشنواره انیمافست زاگرب محل الهام، خلاقیت، تبادل ایده، نوآوری، ارتباطات و تنوع بین المللی به شمار می آید. این جشنواره و بخش های رقابتی، مرور آثار، نمایش، نمایشگاه، سخنرانی های گردهمایی ها، جوایز، چشم اندازها، کارگاه های آموزشی و سایر رویدادهای آن دائما بر زندگی هنری شهر زاگرب و نیز پیشرفت هنر انیمیشن در سراسر جهان تاثیر گذاشته و باعث رشد آن شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار