وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش از لزوم برقراری عدالت آموزشی در کشور خبر داد و گفت: با استقرار معلمان ثابت در مناطق روستایی و عشایر به موضوع عدالت آموزشی کمک می کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 16 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: آموزش و پرورش بعد از معادن بیشترین ارزش افزوده را نسبت به سایر بخش ها دارا است.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدیده حادثه تصادف مینی بوس حامل دانش آموزان، افزود: در کشور ما متاسفانه تلفات جاده ای نامناسبی رخ می دهد، امروز توفیقی شد تا از دانش آموزان حادثه دیده و خانواده آن ها دیدار کنم، امید است جامعه اسلامی از حوادث در امان باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع بعدی بحث تخصصی شورا هاست، خاطر نشان کرد: بحث مردمی سازی امری جدی است، در این موضوع حکمرانی درست و عدالت اتفاق می افتد، تا زمانی که در روستا و مرز و عشایر معلم ثابت خود را نداشته باشیم، عدالت برقرار نمی شود.

وی با اشاره به چاره اندیشی در این راستا، یادآور شد: شورای آموزش پرورش از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و قرار بر این بود قانون شوراها تصویب شده و تمرکز زدایی کند، تا زمانی که این اتفاق نیفتد، امکان سازگاری با محیط را نداریم.

نوری گفت: باید در شورای آموزش و پرورش مسائل مهم و کیفی انجام شود، به این ترتیب که مسئله ای مطرح گردد تا دانش آموزان به دنبال تمرکز بروند و آن ها را به یک کلاس و کتاب عادت ندهیم و فضای تربیتی کلاس واحد باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان باید مرکز معلولین را ببینند و نسبت به آن واهمه نداشته باشند، متذکر شد: کرمانشاه نیرو های قابلی دارد و شاخص های موجود در حوزه های سه گانه نیازمند کار است.

وی در خصوص موضوع نظام رتبه بندی معلمان بیان کرد: درباره حقوق و مزایای معلمان صحبتی نمی کنم چرا که معتقدم شأن و منزلت معلم بسیار بالاتر و ساده زیست و ارزشمند است، معلمان در ایام کرونا تمام تلاششان را برای آموزش به دانش آموزان به کار گرفتند.

نوری با اشاره به فعالیت های قابل قبول، پرستاران، کارکنان علوم پزشکی و معلمان، تاکید کرد: امید است با تمام توان برای نظام تعلیم و تربیت کار کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار