مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: پیشنهاد ایجاد "پارک بین‌المللی صلح و دوستی" در منطقه قراویز به سازمان محیط زیست داده شده ‌است.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 27 September 2015
غلامحسین کاظمی اظهار کرد: منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به دلیل ویژگی‌ها و پتانسیل‌های طبیعی که دارد می‌تواند یک پارک صلح و دوستی بین ایران و عراق باشد.

وی هدف از این کار را حفاظت بهتر از گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه از سوی دو کشور ایران و عراق دانست و تاکید کرد: در این منطقه گونه‌های جانوری منحصر به فردی زیست می‌کنند که گاهی ممکن است به سمت عراق بروند و باید در عراق مورد حفاظت قرار گیرند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه آهو را از مهمترین این گونه‌ها برشمرد و یادآوری کرد: گاهی آهوها به مرز عراق وارد می‌شوند و برای اینکه از شکار آنها جلوگیری شود نیازمند ایجاد این پارک صلح و دوستی بین دو کشور هستیم.

به گفته این مسئول این پارک به عنوان یک زیستگاه حفاظت شده بین دو کشور معرفی خواهد شد.

کاظمی وسعت کنونی منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز را حدود چهار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: این منطقه در دو شهرستان سرپل‌ذهاب و قصرشیرین واقع شده ‌است.

وی معتقد است: ایجاد پارک بین‌المللی صلح و دوستی در منطقه قراویز هزینه چندانی برای دو کشور ندارد، اما نیازمند همکاری طرف عراقی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه اجرای این طرح را زمان‌بر دانست که باید با همکاری سازمان محیط زیست و وزارت امور خارجه انجام شود.

کاظمی تصریح کرد: ما پیشنهاد خود را به سازمان محیط زیست داده‌ایم و اگر امکان باشد در سفر هیات دولت به کرمانشاه نیز موضوع را مطرح خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار