مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: مرکز سرگرمی‌های فناورانه با هدف کمک به آموزش و افزایش دقت و توجه کودکان راه اندازی شده و علاوه بر بازی‌های موجود به طراحی بازی‌های جدید می‌پردازد.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 15 December 2021

مهناز فتاحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بازی یکی از فعالیت‌هایی است که مورد علاقه کودکان و بخشی از نیاز آنان محسوب می‌شود و قطعا در رشد شخصیتی و اجتماعی آن‌ها موثر است.

وی با اشاره به راه اندازی "مرکز سرگرمی‌های فناورانه" افزود: بازی‌ها به چند دسته بازی‌های قدیمی، فکری و حرکتی تقسیم می‌شوند، اما بازی‌های فناورانه، بازی‌هایی هستند که با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی و علم روز طراحی شدند، مرکز بازی‌های فناورانه نیز با عنوان "بیا بازی کانون" و با همکاری دانشگاه صنعتی کرمانشاه شروع به کار کرده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در این مرکز بازی‌های امروزی با استفاده از تکنولوژی برای کودکان طراحی شده، خاطر نشان کرد: این بازی‌ها ساخته مخترعان جوان و مهندسان دانشگاه صنعتی است که با عناوین کوردی نام گذاری شده است.

وی با اشاره به انتخاب عنوان "زانا" برای بازی "سنگ"، کاغذ، قیچی"، یادآور شد: هر کدام از اختراعات نام کرمانشاهی دارد و هر یک از دستگاه‌ها بازی مهیج و جذابی برای کودکان محسوب می‌شود.

فتاحی اهداف این شیوه از بازی را افزایش دقت و توجه کودکان دانست و گفت: این مرکز حدودا از ۶ ماه پیش آغاز به کار کرده و فعال است به علاوه در حال طراحی بازی‌های جدیدی در کنار بازی‌های موجود هستند.

وی با اشاره به آموزش کاملا مجازی در دوره‌ای از شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: اکنون با بهبود شرایط و قرار گرفتن اغلب شهر‌ها در وضعیت آبی، آموزش های کانون تلفیقی (حضوری و مجازی) است.

فتاحی تاکید کرد: همچنین در حال حاضر سعی بر این است، آموزش‌ها و اغلب برنامه و گردهمایی ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود، اگر چه امید است با بهبودی کامل شرایط برگزاری حضوری کلاس‌ها تداوم یابد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری "جشنواره بین المللی قصه گویی" به راه یابی قصه گوی کرمانشاهی به جمع نامزد‌های پایانی بخش قصه‌های ٩٠ ثانیه‌ای جشنواره خبر داد و گفت: از ١٠ نفر از برگزیدگان این جشنواره همزمان با شب یلدا تجلیل می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار