فرمانده انتظامي شهرستان قوچان از شناسایی فردي كه اقدام به برداشت غیرمجاز120ميليون ريالي در فضاي مجازي از حساب يك شهروند كرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ 09 December 2021

به گزارش تابناک رضوی از قوچان سرهنگ" محمد طبسي" در تشريح این خبر گفت: در پی شكايت یکی از شهروندان مبني بر برداشت غیرمجاز 120 ميليون ريالي از حسابش توسط فردی ناشناس، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور كار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقيقات كارشناسان پليس فتا مشخص شد كه شاكي يك فقره خريد اينترنتي از طريق يكي از سايت هاي جعلي داشته است كه پس از مدتي متوجه برداشت 120 ميليون ريال از حساب خود مي شود.
سرهنگ طبسی تصریح کرد: كارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگي با مقام قضائي يك متهم را در استان تهران كه با استفاده از فرصت 2 دقيقه اي استفاده از رمز پويا اقدام به كلاهيرداري كرده بود را شناسايي و ضمن برگشت مبلغ كلاهبرداري شده با دستور مقام قضائي، پرونده جهت دستگيري متهم به صورت نيابتي به دادسراي مربوطه ارسال شد.
وي در رابطه با شيوه و شگرد كلاهبرداري با عنوان فيشينگ گفت: شهروندان گرامي از آنجايي كه دستيابي به اطلاعات حساب بانكي افراد در كلاهبرداري كه اصطلاحاً" فيشينگ "نام دارد منوط به فريب كاربر بوده و در واقع مجرم با گذاشتن تله، كاري مي كند كه كاربر، درگاه بانكي اصلي از فرعي را تشخيص نداده و با همين شگرد قادر خواهد بود اطلاعات حساب بانكي قرباني را بدست آورد.
این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت پيشگيري از دسترسي ها و برداشت هاي غيرمجاز هرگز در اينترنت و شبكه هاي اجتماعي بر روي لينك ناشناس كليك نكرده و برنامه هاي خود را از سايت هاي آشنا و معتبر دانلود کنند.
فرمانده انتظامي شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: شهروندان درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرين رويدادها از جمله اخبار و حوادث سايبرى مطلع شوند و يا با شماره تلفن096380 فوريت هاي سايبري تماس بگيرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار