سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه ورزش و اعتیاد گفت: ورزش کردن یکی از راه های مهم پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در سطح جامعه است، از این رو جوانان را به آن تشویق می کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 09 December 2021

کیوان گلاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در حاشیه برگزاری نشست كارگاه های آموزشي براي مربيان رشته ورزشي بدمينتون استان با همكاری اداره کل ورزش وجوانان استان، اظهار کرد: در راستای سياست های حوزه مواد مخدر و ابلاغ سياست های كلی مقام معظم رهبري، در بحث مبارزه جدي و قاطع همچنین پيشگيري از اعتياد و مقابله با عرضه و فروش آن، موضوع دلالان و توانمندسازی افراد بهبود يافته از اعتياد و به منظور اجرای طرح ياری دهندگان زندگی، پيشگيري از اعتياد، کارگاه های آموزشی و برنامه هایی با عنوان آشنايی با مواد مخدر و راه هاي پيشگيری از آن در جامعه، اجرا می شود.

وی افزود: قصد ما ورود سایر رشته های ورزشی به این حوزه با توجه به اهميتی كه ورزش در مبارزه با اعتياد و پيشگیری از آن دارد، است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان یک معضل در ایران و جهان شناخته می شود، ادامه داد: بخش قابل توجهی از مخاطبين این کارگاه ها، جوانان علاقه مند به حوزه ورزش هستند که با توجه به وجود انواع مختلف مواد مخدر و روان گردان هشدارها و آگاهی های لازم به آنان داده می شود.

وی تاکید کرد: آموزش مهارت های زندگی بحث بسیار مهمی است كه در اين کارگاه ها مطرح شده، همچنین مباحث مربوط به دوستيابی، سبک زندگی، تحصیل و حتی حضور در جامعه آموزش داده می شود تا افراد بتوانند از خود در مقابل آسیب های اجتماعی محافظت کنند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه بیان کرد: در رابطه با مصرف كنندگان مواد مخدر و افرادی كه آسيب ديدند، بحث های درمانی وجود دارد و طبق قانون ماده ١۶ مبارزه بامواد مخدر فرد مبتلا به اعتیاد در صورت عدم مراجعه به منظور ترک باید به صورت اجبار در مراکز حضور یابد كه نيازمند صرف هزينه هایی از قبيل نيروی انسانی، وقت و سایر هزینه ها است.

گلاوری با بیان اینکه در بحث توانمند سازی و صيانت، حدود دو سال پیش مركزی در شهرستان كنگاور احداث شد که در حال تكميل است، تصریح کرد: این مرکز در صورت راه اندازي ٩٠٠ نفر را تحت پوشش قرار داده و اشتغال آموزی و طرح صيانت كه اهمیت ویژه ای دارد، اجرا می شود.

وی با بیان اینکه آمار دقيقی از شمار مبتلایان به اعتیاد در دسترس نيست اما طبق گزارشات سن اعتياد و مصرف مواد مخدر به شکل تقریبی كاهش يافته است، اضافه کرد: طبق گزارشات غیر رسمی مواد مخدر جدیدی وارد ایران شده که تمام تلاش ما جلوگیری از ورود آن به کشور است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار