"فیروزه" یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری کرمانشاه حالا سالهاست در دل شهر به خواب عمیقی فرو رفته و علی رغم تلاش‌های صورت گرفته تاکنون هیچ کس طالب سرمایه گذاری در این پروژه نشده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 09 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا، این پروژه عظیم سال ۱۳۹۲ کلنگ زنی شد، اما با گذشت دو سال از شروع ساخت آن به دلیل بروز برخی اختلافات میان شهرداری و شریک بخش خصوصی آن، عملیات ساخت پروژه عملا متوقف شد.

حالا حدود شش سال از توقف ساخت این پروژه می‌گذرد و شهرداری کرمانشاه توان و اعتباری برای ساخت این پروژه ندارد و به ناچار این پروژه را برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته است.

تاکنون سه مزایده برای فیروزه برگزار شده، اما هیچ کس طالب این پروژه عظیم نشده و همین امر موجب شده کم کم خواب فیروزه به کمایی عمیق تبدیل شود.

رسول حیدری مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه در گفتگو با ایسنا با اشاره به توقف شش ساله ساخت پروژه فیروزه، گفت: این مجتمع تجاری سال ۹۲ کلنگ زنی شد، اما متاسفانه در سال ۹۴ با وجود پیشرفت فیزیکی ۲۱ درصدی به دلیل برخی مشکلات متوقف شد.

وی افزود: در این سال به دلیل بروز برخی اختلافات شهرداری با شریک بخش خصوصی پروژه، عملا ساخت آن متوقف شد.

حیدری گفت: با توجه به اینکه شهرداری اعتبار لازم برای ساخت این پروژه را در اختیار ندارد تصمیم به واگذاری آن به بخش خصوصی گرفت.

وی از برگزاری سه مزایده برای این پروژه خبر داد و افزود: متاسفانه تاکنون کسی طالب این پروژه نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت کارشناسی هر شش ماه یکبار باید اصلاح شود، در نتیجه هربار برای مزایده نیاز به مصوبه جدید شورا داریم.

حیدری گفت: در حال حاضر قیمت کارشناسی جدید این پروژه انجام شده و طرح مزایده مجدد آن به شورا ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کرمانشاه با اشاره به مساحت هفت هزار مترمربعی این پروژه، عنوان کرد: زیربنای پروژه ۵۶ هزار مترمربع است و قرار است ۴۲۰ واحد تجاری به همراه ۵۵۲ واحد پارکینگ در آن احداث شود.

وی همچنین موقعیت خوب "فیروزه" را یادآور شد و افزود: این پروژه در دل بازار شهر بوده و از موقعیت خوبی برای راه اندازی واحد‌های تجاری برخوردار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار