استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از لزوم مدیریت میزان مصرف گاز در فصل سرما خبر داد و گفت: مصرف کنندگان خانگی و صنعتی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 08 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: باید مشکلات مربوط به قطعی برق که ممکن است ناشی از کمبود گاز باشد را مدیریت کنیم تا ٢ میلیون مشترک برق با قطعی‌های مکرر مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه باید این روز‌ها را مدیریت کنیم و در این راستا همکاری لازم با نیروگاه‌ها و مدیران صورت گیرد، افزود: اجازه بدهیم، مدیران کار خود را انجام دهند و شرایط را در فصل سرما کنترل کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کشور ما بزرگترین تولید کننده گاز و چهارمین مصرف کننده آن در دنیا است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و بخش‌های خانگی و صنعتی از آن استفاده می‌کنند.

بازوند تاکید کرد: پایین بودن قیمت گاز در مصرف بی رویه آن اثر گذار است.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های کشور به طور متوسط از ۱٠ درصد مواد نفت کوره و گازوئیل استفاده می‌کنند در حالی که مصرف این مواد در نیروگاه‌های دنیا ۴٠ درصد است، در ایران برای جلوگیری از آلودگی و حفظ محیط زیست این میزان کاهش یافته است.

وی گفت: متاسفانه در حوزه مصارف خانگی و کارخانه‌ها صرفه جویی کافی صورت نمی‌گیرد و لازم است در این راستا مصوباتی داشته باشیم و در ابتدا هدف اصلی را عدم قطعی برق قرار دهیم.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: از مردم تقاضامندیم در مصرف گاز صرفه جویی کنند، ادارات، بانک‌ها و مدارس باید نسبت به این موضوع نهایت دقت را داشته و موتور خانه‌ها را بعد از ساعات اداری خاموش کنند، همچنین شرکت گاز اکیپ سر زده برای رسیدگی آماده کند و در صورت مشاهده تخلف گزارش لازم به مدیریت بحران ارسال شود.

بازوند گفت: در بحث راه‌ها به جز نقاط حادثه خیز باقی محور‌های برق را می‌توان به طور کامل قطع کرد و برق داخل شهر حتی الامکان قطع نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار