مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسائل موجود در جامعه نگاهی هماهنگ و واحد دارند.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 06 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهرام فاضلی در نشست مشترک با رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اظهار کرد: بسیج برای اینجانب همواره پشتوانه‌ای محکم و مرجعی قابل اعتماد و اطمینان بوده است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه به دلیل ارتباط تنگاتنگ و تخصصی که با بسیج رسانه دارد، کارکنان بسیج رسانه را همکار خود می‌داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بسیج رسانه و ارشاد نگاهی هماهنگ دارند و تا کنون با بسیج رسانه همکاری قابل قبولی داشتیم، امید است، این نوع تعامل پایدار بماند.

وی با تاکید بر تاثیر اتحاد و همدلی بر وضعیت معیشتی مردم اضافه کرد: به دلیل شرایط حساس اقتصادی هر قدر سخنان ادارات و مراکز دولتی هماهنگ و در یک راستا باشد، مردم با اطمینان خاطر بیشتری به زندگی ادامه می‌دهند.

فاضلی زاد بیان کرد: جامعه طالب همگرایی و همنوایی است، بنابراین در ارشاد مبنا بر تعامل و پذیرش است.

وی گفت: شهروندان از هر صنف و دسته‌ای حق تحلیل و نقد از این سازمان را دارند و اگر این نقد درست باشد، باید اصلاح شود، در غیر این صورت دلیلی برای جبهه گیری و ناراحتی وجود ندارد، لذا سیاست ما در این روند بر همین اساس است.

فاضلی زاد با اشاره به وجود خطرات احتمالی رسانه‌های کذب، درخواست پیگیری و سازماندهی این رسانه‌های دروغین و غیررسمی را داشت و گفت: این مساله در صورت عدم سازماندهی در درازمدت خطرساز می‌شود.

در ادامه این نشست عباس محمدیان با اشاره به خلاأ‌های موجود در قانون مطبوعات کشور گفت: در صدد آمادگی همگان برای اصلاح قانون مطبوعات هستیم.

وی ادامه داد: وجود شبکه‌های مجازی و رشد سریع آن‌ها بسیار چالش برانگیز شده و در اساس زیر ساخت‌های فرهنگی ما مشکلاتی ایجاد کرده که این مشکلات همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور یادآور شد: اتفاقات رقم خورده در فضای مجازی علاوه بر فرصت، تهدید نیز تلقی می‌شود، اما نکته حائز اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی است که در حال حاضر هیچ مرکز و ارگانی بر این عرصه نظارت نمی‌کند که باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.

وی با توجه به قدرت بالای رسانه محلی نسبت به رسانه‌های ملی و رسمی گفت: قدرت رسانه‌های محلی به مراتب بالاتر از رسانه ملی است، بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این مساله داشت.

وی با اشاره به قاعده خاصی که بسیج برای رسانه قلمداد کرده، تصریح کرد: بسیج منتظر نیاز جامعه است و در هر جایی که نیاز باشد ورود پیدا می‌کند، در بحث شبکه سازی رسانه‌های بومی محلی هم در پایان ۵ سال به نتایج دلخواه می‌رسیم.

محمدیان با اشاره به فرهنگ و منزلت استان کرمانشاه، اضافه کرد: رسانه‌های کرمانشاه رشد کمی و کیفی مناسبی ندارند و باید به جایی برسیم که شاهد بروز و مرجعیت رسانه‌های رسمی در استان باشیم.

وی با توجه به اهمیت تشکیل جبهه رسانه، تاکید کرد: ظهور مرجعیت رسانه‌های رسمی یک اتفاق مهم در جهت تاثیر گذاری بر افکار عمومی است و باید با تشکیل جبهه همگرا این مهم فراهم شود و بتوانیم در راستای نیات خیرخواهانه شهدا قدم برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار