مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه :
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در بازدیدی که به همراه مسوولان شهرداری از مجموعه تاریخی شکارگاه خسرو پرویز داشتیم، مقرر شد بخش‌هایی از حاشیه این مجموعه با رعایت ضوابط میراث فرهنگی سامان‌دهی شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷ 06 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «جبار گوهری» روز دوشنبه اعلام کرد: با توجه به قرار گرفتن شکارگاه خسرو پرویز در داخل شهر کرمانشاه و وسعت زیاد آن، ضرورت دارد در فضای شهری نقش آفرینی بیشتری داشته باشد لذا سامان‌دهی حاشیه این مجموعه برای حفاظت از اثر، جلوگیری از تعرض به مجموعه و زیباسازی بصری انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: هر جا نقش و جایگاه مردم در کنار آثار تاریخی بیشتر ملموس بوده و زندگی در آن جریان داشته به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی نیز کمک شایانی شده است.

محوطه شکارگاه خسروپرویز از آثار باستانی دوره ساسانی در شمال شهر کرمانشاه و پایین‌تر از محوطه تاریخی تاق بستان قرار دارد.
در کاوش‌های سال ۱۳۸۸ که به سرپرستی دکتر «مهدی رهبر» در این محوطه باستانی انجام گرفت، مشخص شد که این مکان تنها یک شکارگاه معمولی مربوط به دوران پادشاهی خسروپرویز نبوده، بلکه محل احداث شهری بزرگ در دوره اشکانی است که بعد‌ها در دوران ساسانی از محدوده محصور آن به عنوان شکارگاه استفاده شده که نقش آن در تاق بزرگ تاق بستان موجود است.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسرا‌های شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار