رئیس کاخ موزه رامسر از بازید 300 هزار نفر از کاخ موزه رامسر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 27 September 2015

به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان رامسر، یکی از جاذبه‌های توریستی رامسر که در تمام فصل‌های سال مشتاقان داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند موزه تماشاگه راز یا همان کاخ موزه رامسر است.

این کاخ که در همسایگی هتل قدیم و جدید قرار دارد به دستور رضاشاه پهلوی در سال 1316 برای اقامت استراحت خاندان پهلوی در این شهرستان سرسبز که از مواهب خدادادی هیچ کم نداشت ساخته شد.

این ساختمان که از ارزش تاریخی بالایی برخوردار است هنر دست هنرمندان خارجی و داخلی بسیاری را در خود نهفته دارد در مساحت 6 هزار متری که مملو از درختان و گیاهان تزیینی کمیاب و نام‌گذاری شده قرار دارد که این باغ از بهترین و متنوع‌ترین باغ‌های ایران است.

این باغ 1800 گونه اصله مرکبات و 300 اصله کیوی کاج، سرو و نخل با بیشترین فراوانی دیده می‌شود و بقیه گیاهان نیز با پلاکاردهای که نام و گونه آن مشخص شده در باغ رامسر قابل مشاهده است که جذابیت خاص خود را فراتر از ساختمان کاخ، همیشه حفظ کرده است.

بنای کاخ از سنگ مرمر سفید رگه در با ایوانی دارای چهار ستون حجاری شده از سنگ مرمر یکپارچه‌ است و در دو سوی پلکان پشت کاخ، دو مجسمه مرمرین ببر قرار گرفته‌است. در ابتدای بنا یک تالار مرکزی قرار دارد که درب‌های اتاق‌های جانبی به آن باز می‌شود.

پس از انقلاب، این کاخ تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفته و با عنوان تماشاگه خزر به صورت موزه برای عموم قابل بازدید است.

آثار به نمایش درآمده در این موزه شامل مبلمان، شمعدان‌ها و بوفه‌های آنتیک، مجسمه‌های برنزی و مرمرین نفیس و تابلوهایی از هنرمندان مشهور جهان است.

رئیس کاخ موزه رامسر آمار بازدیدکنندگان کاخ موزه این شهرستان را از اول فروردین تا 20 شهریورماه امسال 300 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد 38 هزار نفر گردشگر خارجی بوده است.

مهرداد افتخاری افزود: در مجموع شاهد حدود یک درصد کل گردشگران بودیم و تعداد گردشگران خارجی نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش داشته است.

رئیس کاخ موزه رامسر با اشاره به 17 مهر، روز جهانی کودک، خاطرنشان کرد: هر ساله در مجموعه کاخ رامسر جشنواره روز جهانی کودک در دو نوبت صبح و عصر با حضور پر شور و حداکثری خردسالان و کودکان برگزار می‌شود.

افتخاری در پایان گفت: تا پایان سال هم نمایشگاه سنتی ماهیگیری و همچنین نمایشگاه‌هایی با موضوعات مختلفی مانند سنگ، کانی، عکس و...برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار