استاندار آذربایجان‌شرقی:
ایشان خواستار توجه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب از سوی مسئولان اجرایی کشور به عنوان دستورالعمل اجرایی دانست و گفت: فرمایشات ایشان برای مردم عادی پند آموز و الهام بخش بوده و برای ما مسئولان یک دستور‌العمل مدیریتی و اجرایی است.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 26 September 2015

به گزارش تابناک تبریز، دکتر اسماعیل جبارزاده عصر امروز (شنبه) در همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در تبریز، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی را تکلیف مسوولان دانست و گفت: رفتار و منش مدیریتی شهدا باید الگوی عملی همه مدیران و کارگزاران باشد.

وی افزود: گاهی شهدا به گونه‌ای معرفی می‌شوند که نسل جوان تصور می‌کند دست یافتن به آنها مقدور نیست، در حالی که شهدای عزیز کسانی بودند که بین ما زندگی می‌کردند و آن‌چه باعث شد آنها برای شهادت برگزیده شوند ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی آنها بود.

جبارزاده تصریح کرد: اطمینان دارم اگر امروز جنگی اتفاق بیفتد و زمینه برای تجلی روحیه ایثار و از خود گذشتگی فراهم شود همان بسیجیان دوران دفاع مقدس در بین جوانان ما حاضر هستند و به میدان خواهند آمد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با ذکر خاطراتی از سردار شهید مهدی باکری، به ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه داریم ضمن بازگویی خاطرات شهدا، روحیه جهادی ایثار و شهادت را همانند دوران دفاع مقدس در دستگاه‌های اداری حاکم کنیم.

وی، توجه به سازمان‌دهی تشکیلات و نیروها، برخورد علمی با مسایل، حساسیت به بیت‌المال، خدمت‌گزاری و تبعیت‌پذیری از رهبری را از جمله شیوه‌های مدیریت شهید باکری عنوان کرد و گفت: امروز ذکر یاد و نام شهدا به تنهایی کافی نیست، بلکه عمل به سیره شهدا وظیفه همگان به خصوص کسانی است که محضر شهدا را درک کرده‌اند.

جبارزاده عمل به فرامین مقام معظم رهبری را وظیفه شرعی و قانونی مسوولان دانست و گفت: بیانات ایشان برای مسوولان صرفا سخنرانی نیست، بلکه دستورالعمل اجرایی است و عمل به بند بند آنها وظیفه مسوولان است.

وی افزود: امروز دستورهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی در قالب برنامه‌های توسعه استان مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با تلاش جمعی مسوولان بتوانیم منویات ایشان را تحقق بخشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود نیز با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: امیدواریم برنامه‌های این هفته هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود، چرا که با گذشت زمان، نیاز به خاطرات و تجربیات دوران دفاع مقدس بیشتر احساس می‌شود.

وی همچنین با تسلیت جان باختن زایران بیت‌الله الحرام در حادثه منا در اثر سوء مدیریت رژیم آل سعود، خاطرنشان کرد: آل سعود در طول تاریخ به عنوان کسانی مطرح بوده‌اند که صلاحیت خادمی حرمین شریفین را ندارند و امسال ثابت شد که این خاندان لیاقت چنین منصب بزرگی را ندارد.

در پایان این مراسم که با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار شد، از 15 نفر از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در استان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار