بخش اسناد، نسخ خطی و نفایس چاپی کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه با زیربنای ٣٠ متر مربع و شرایط و تجهیزات استاندارد با موجودی ٨٠٠ نسخه خطی، چاپ سنگی، سربی و منابع نفیس افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲ 23 November 2021
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در مجموعه میراث مکتوب ایران، نسخه هاي خطی از جایگاه ویژه اي برخوردارند، بخش اعظم تحول اندیشه پیشینیان، از طریق این نسخه ها به دست ما رسیده است، بنابراین حفظ و شناسایی و معرفی این آثار می تواند نسل امروز و فردا را از سیر تحول اندیشه در تمدن ایرانی، آگاه کرده و نوعی خودشناسی را ایجاد نماید. 
 
به همین منظور نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز اقدام به راه اندازی بخش اسناد نسخ خطی و نفایس چاپی نموده است تا وظیفه حفظ، نگهداری و ارائه خدمت به پژوهشگران و علاقمندان این حوزه را فراهم نماید.
 
بخش اسناد، نسخ خطی و نفایس چاپی کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه در سال 1400 با زیربنای 30 متر مربع و شرایط و تجهیزات استاندارد با موجودی 800 نسخه خطی، چاپ سنگی و سربی و منابع نفیس شروع به فعالیت نموده است، تا آماده ارائه خدمت به پژوهشگران و علاقمندان استان باشد.
 
گفتنی است دمای هوا در این بخش باید بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتیگراد و همچنین رطوبت دما باید بین ۴۰ تا ۵۰ درجه باشد، از لحاط نور باید بخش نسخ خطی پنجره نداشته باشد و از نور مصنوعی استفاده شود.
 
لازم به ذکر است قدیمی ترین نسخه این بخش مربوط به عصر صفویه می باشد، تعداد ۸۵۰ نسخه کتاب در این بخش موجود است از این منابع تعداد ۲۰ نسخه خطی  ۶۰۰ نسخه چاپ سنگی و تعداد ۱۳۰ نسخه چاپ سربی و مابقی این تعداد منابع نفیس چاپی قدیمی می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار