جانشین انتظامی ایلام از مشارکت ۳۲ گشت پلیس راه در محورهای مواصلاتی و گردنه کوهستانی استان خبر داد و گفت: سایر دستگاه های خدمت رسان نظیر راهداری، اورژانس و هلال احمر یاور پلیس برای خدمت رسانی به مردم در جاده ها هستند.
کد خبر: ۱۰۱۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 22 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛  سرهنگ حسین نجفی در آیین آغاز مانور طرح زمستانی راهداری استان ایلام که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، افزود: یکی از مهم ترین اهداف پلیس راهور کاهش تصادفات و مدیریت ترافیک است که در راستا همکاری سایر دستگاه های خدمات رسان که همواره با همه توان پای کار بودند نیاز است.

وی افزود: بیش از ۳۰ دستگاه و سازمان در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نقش دارند که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ۳۳درصد، پلیس ۱۹، صمت ۱۵ درصد، صدا و سیما ۱۲، وزارت کشور ۱۱ درصد، بیشترین نقش و سهم را نسبت به سایر دستگاه ها به خود اختصاص دادند.

جانشین انتظامی ایلام تاکید کرد: از آذرماه سال گذشته تاکنون ۱۱۹ تصادف در استان رخ داده است که هفت نفر نیز در این تصادفات جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ نجفی یادآور شد: طبق پیش بینی ها هواشناسی طی ماه های آینده شاهد بارش نزولات جوی هستیم که این می طلبد از یکسو مردم بیشتر قوانین را رعایت کنند و از سوی دیگر نیز دستگاه‌های خدمات رسان با آمادگی بیشتری در محور مواصلاتی و گردنه پرخطر برای خدمات رسانی به مردم مستقر باشند.

وی به تمامی شهروندان استان توصیه کرد: اگر چنانچه قصد سفر به سایر استان های کشور را دارند پیش از سفر از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ راهداری و ۱۲۰ پلیس راهور در خصوص وضعیت جاده و راه های مواصلاتی اطلاعات لازم را کسب کنند.

جانشین انتظامی ایلام ادامه داد: ایمنی خودرو، وجود وسایل گرمایشی، همراه داشتن جیره غذایی به مقدار لازم، اطمینان حاصل کردن از سالم بودن برف پاکن ها وسایل نقلیه و همچنین همراه داشتن زنجیر چرخ از الزامات سفر است که حتما شهروندان به این موارد توجه کنند. /م

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار