مدیرنظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۲۶ واحد تولیدی ماسک از ابتدای شیوع کرونا در استان راه‌اندازی شد و با برطرف شدن مشکل کمبود ماسک، هم‌اکنون ۶ واحد از آنها با اخذ پروانه دایم مشغول فعالیت هستند و روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 17 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا شیرزادیان اظهار کرد: در این کارگاه‌ها روزانه ۱۵ هزار لباس حفاظتی (گان) مورد نیاز مراکز درمانی استان نیز تولید می‌شود، همچنین شیلد محافظ صورت، دستکش، عینک‌های حفاظتی و مواد ضدعفونی کننده از دیگر تولیدات این واحدها است.

وی اظهار داشت: در همه گیری کرونا یکی از استان‌هایی بودیم که بیشترین تجهیزات پیشرفته را از جمله سه دستگاه رادیو تراپی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان وارد استان کردیم.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: یکی دیگر از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی که در این ایام به استان اختصاص پیدا کرد دستگاه «پت اسکن» بود که با دقت بسیار بالا برای تشخیص سرطان از آن استفاده می‌شود و ۲ دستگاه از آن وارد کشور شده که یکی از آن‌ها به استان اصفهان و دیگری به کرمانشاه تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: همچنین در ایام اپیدمی کرونا هفت دستگاه سیتی اسکن و ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز برای استان خریداری شد که یک رکورد محسوب می‌شود.

شیرزادیان یادآور شد: در این ایام ۱۰۰ دستگاه تخت آی سی یو نیز به تخت‌های بیمارستانی استان کرمانشاه اضافه شد و هم اکنون ۴۰۰ تخت ویژه در استان وجود دارد.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.
هم‌اکنون ۳۵۶ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال ۲۰ نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌ باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۸۵۱ نفر رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار