مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تاکنون ۶۵ درصداز موقوفات کشور سند دار شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 10 November 2021

مجتبی باقرزاده در حاشیه سفر به اصفهان به قانون نگار و کاداستر اشاره کرد و گفت: از زمان اجرای این قانون تاکنون برای ۶۵ درصد از املاک و اراضی موقوفات کشور سند صادر شده است.
وی  افزود: همچنین اسناد قدیمی نیز در حال تبدیل به اسناد تک برگی و کاداستری جدید است و در اولویت‌های ویژه سازمان اوقاف قرار دارد.
وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه مشترک بین دو سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضا شده است گفت: در این زمینه موضوع‌هایی در قالب کمیسیون‌های ستادی، استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای موقوفات فراوانی و پرونده‌هایی در خصوص مالکیت املاک باقی مانده است، افزود: در جلسه‌ای با حضور مدیران کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان، پرونده‌های مهم دارای اشکال ثبتی مورد بررسی قرار گرفت.
باقرزاده در خصوص چالش‌های پیش روی اوقاف برای صدور سند مالکیت گفت: موقوفات ازنظر قانون و ماهیت حقوقی شخصیت مستقل دارند و هر موقوفه هزینه‌های خود را باید اداره کند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش‌های ما تهیه نقشه و ارائه اطلاعات مکانی موقوفات فاقد درآمد است، افزود: با تعاملی در سازمان ثبت اسناد کشور قرار شد برای تهیه نقشه موقوفاتی که بدون درآمد است با همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :