مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از صدور یک میلیون و ۳۶۱ هزار کارت هوشمند ملی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 10 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا صادق خدادادی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند، گفت: از این تعداد تاکنون یک میلیون و ۵۶۴ هزار نفر درخواست خود را برای صدور کارت هوشمند تکمیل کرده اند.

وی افزود: از مجموع درخواست‌های داده شده، تاکنون برای یک میلیون ۳۶۱ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

خدادادی خاطرنشان کرد: تنها در هفت ماهه ابتدای امسال ۵۱ هزار کارت هوشمند ملی در استان صادر شده است.

خدادادی با اشاره به تحویل بیش از یک میلیون و ۳۱۵ هزار کارت هوشمند ملی در استان گفت: بیش از ۴۵ هزار کارت هوشمند ملی نیز در مراکز ثبت احوال دپو شده و صاحبان آن‌ها هنوز مراجعه‌ای برای تحویل آن‌ها نداشته اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: طبق آمار‌ها هنوز ۹۰ هزار نفر هم برای ثبت نام کارت هوشمند ملی مراجعه نداشته اند که به نظر می‌رسد عمده این افراد از استان مهاجرت کرده و در استان‌های دیگر درخواست داده اند.

خدادادی خاطرنشان کرد: هر فرد ایرانی در هرجای کشور می‌تواند درخواست صدور کارت هوشمند ملی داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ماهانه حدود چهار تا پنج هزار ثبت نامی جدید برای صدور کارت هوشمند ملی در سطح استان داریم.

خدادادی در ادامه با بیان اینکه شرکتی ایرانی تولید کارت‌های هوشمند ملی را برعهده دارد، گفت: در حال حاضر سالانه پنج میلیون کارت توسط این شرکت تولید می‌شود و به محض تحویل کارت ها، کار صدور کارت هوشمند ملی برای افراد صورت می‌گیرد.

این مسئول گفت: چنانچه ظرفیت تولید این شرکت افزایش یابد، ظرف پنج تا شش ماه می‌توانیم کارت هوشمند ملی برای تمام درخواست‌های تکمیلی شده را صادر کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تجمیع کارت‌های مختلف در کارت هوشمند ملی همچنان در دستور کار قرار دارد، گفت: زیرساخت‌های لازم برای انجام این کار باید توسط دستگاه‌های مختلف از جمله بانک ها، وزارت بهداشت و... فراهم شود.

وی افزود: این طرح جزو برنامه‌های بلندمدت سازمان ثبت احوال است و همه دستگاه‌ها باید در اجرای آن همکاری داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار