آیین تجلیل از ورزشکاران دارنده مدال طلای مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و مدال برنز مسابقات جهانی کشتی فرنگی نروژ برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 08 November 2021

به گزارش «تابناک تهران»، در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان ری که امروز با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشور، علی یزدی خواه نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، از وحید نوری دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته جودو و وحید پشتام دارنده مدل برنز مسابقات جهانی نروژ در رشته کشتی فرنگی قدردانی شد.


رییس فدراسیون کشتی کشور در این جلسه با بیان اینکه کشتی گیران شهرستان ری با کسب چهار مدال طلای المپیکی عملکرد بسیار درخشانی در این رشته ورزشی داشته اند، گفت: هزینه در کشتی جنوب تهران، سرمایه گذاری برای آینده است.
علیرضا دبیر اظهار داشت: جوانان جنوب تهران ظرفیت خوبی در رشته کشتی دارند که متاسفانه در چند سال اخیر به دلایل مختلف نتوانسته اند مانند گذشته در میادین داخلی و بین المللی بدرخشند.


وی با اشاره به اینکه کشتی استان تهران در حال از بین رفتن است، تاکید کرد: کشتی گیران تهرانی در گذشته نه چندان دور نقش برجسته‌ای در مدال آوری و دعوت به تیم ملی داشتند، ولی متاسفانه در این دوره از مسابقات جهانی یک نفر از باقرشهر توانست مدال برنز جهانی کسب کند.


رییس فدراسیون کشتی کشور با بیان اینکه برخلاف بسیاری از رشته‌های ورزش مانند تکواندو، جودو، فوتبال، والیبال و سایر رشته‌ها کشتی اصالت ایرانی دارد، خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها کشتی را به عنوان یک ورزش ملی و مذهبی دوست دارند و باید به آن پرداخته شود.


دبیر اظهار داشت: هم اکنون شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها هزینه زیادی را صرف ناهنجاری‌های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت جوانان می‌کنند که با صرف درست این هزینه در کشتی شاهد کاهش انواع مشکلات خواهیم بود.


فرماندار ویژه شهرستان ری در این جلسه با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم به دنبال خدمت بی‌منت به مردم است با اشاره به لزوم تقدیر از ورزشکاران و ارج نهادن به زحمات جوانان افتخار آفرین افزود: شهرستان ری در ماه‌های اخیر دو مدال‌آور در سطح پاراالمپیک و جهانی داشته لذا تمام ظرفیت شهرستان را برای تقدیر از این جوانان مدال‌آور که موجب شدند نام ری بار دیگر دیده و برجسته شود بسیج شدند.

حسین توکلی تصریح کرد: با توجه به امکانات فراوان اقتصادی و ظرفیت‌های ارزنده ورزشی که در سطح شهرستان ری قرار دارد باید صندوق حمایت از ورزشکاران در این شهرستان ایجاد شود.

وی گفت: نزدیک به ۲ سال است که تصمیم برای ساخت خانه کشتی در مرکز شهرستان اتخاذ شده، اما در راستای اختصاص زمین مساعدتی از سوی شهرداری تهران صورت نگرفته است.

توکلی افزود: درخواست اختصاص زمین از سوی شهرداری منطقه ۲۰ مورد موافقت قرار گرفته، اما در شهرداری تهران اجرایی نمی‌شود در صورتی که اعتبار ساخت آن نیز کسب شده و در حال حاضر مجوز‌های لازم از دیوان محاسبات اخذ شده، اما این مجموعه ورزشی و رفاهی به‌رغم طراحی و برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنان مسکوت مانده است.

وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های قهرمان‌پروری در ری امیدواریم با مدیریت جدید شهرداری تهران و با کمک اعضای شورای شهر اقدامات لازم برای اختصاص زمین مناسب احداث خانه کشتی فراهم شود.

معاون استاندار تهران با اشاره به تشکیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی در استانداری تهران ابراز داشت: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی با تأکید مقام معظم رهبری تشکیل شده و در مدت ۶ ماه تمامی معتادان متجاهر جمع‌آوری می‌شوند که در سطح شهرستان ری نیز این اقدام در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار