مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت: آزاد‌سازی ۵۰۰ نفر زندانی جرائم مالی غیرعمد در آذرماه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 08 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، رسول بهرامی‌پور در نشست ستاد آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد استان، اظهار داشت: به لطف الهی و با پشتیبانی‌های دستگاه قضایی استان و همکاری سازمان زندان‌ها و اعضای ستاد طرح احرار، آزاد‌سازی ۵۰۰ نفر زندانی در آذرماه انجام خواهد شد.

وی گفت: امیدوار هستیم با مشارکت نهاد‌های مرتبط و اعضای ستاد و مردم عزیزمان و خیرین، شاهد آزادسازی زندانیان بیشتری باشیم.

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان این طرح را در سه مرحله دیگر تا پایان سال استمرار خواهیم داد تا تعداد قابل توجهی از زندانیان به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی از مردم و خیرین خواست تا با واریز کمک‌های نقدی خود به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۷۰۲۶۸ و یا شماره شبا ۷۷۰۶۳۰۲۸۱۰۰۸۰۱۱۵۰۳۷۳۷۰۴۶ IR به‌نام گروه جهادی شهدای حقوق‌دان استان کرمانشاه، در اجرای این طرح سهیم باشند.

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، گفت: یکی از مصداق‌های این رزمایش مشارکت برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد است.

ریحانی با دعوت از همه مسؤولان و مردم در راستای مشارکت و کمک به آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، خاطرنشان کرد: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کاری لازم و پرخیر و اثر است.

پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری کرمانشاه در ادامه، اظهار داشت: تفکر بسیجی و روحیه جهادگری گره‌گشای گره‌های زندگی مردم و جامعه است.

وی گفت: اولویت ما حل و فصل همه دعاوی حقوقی از راه مصالحه دستگاه قضایی در این زمینه گاهم‌های بلندی را برداشته است.

رئیس شورا‌های حل و اختلاف استان کرمانشاه نیز خواستار در اولویت قرار گرفتن پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد که پرونده آن‌ها در این شورا‌ها پیگیری می‌شود، شد.

فتاحی گفت: طی دو ماه گذشته ۴۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان که پرونده آن‌ها در شعبه‌های این شورا‌ها بوده آزاد شده و بیش از ۳۵۰ نفر دیگر هم کارشان در دست بررسی و پیگیری است.

وی با بیان اینکه سه شعبه در این زمینه در نظر گرفته شده است، افزود: زندانیان جرائم غیرعمد آن‌دسته از زندانیان هستند که آزادی آن‌ها موجب اختلال در نظم عمومی جامعه نمی‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار