معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی «یو. اس. نیوز» رتبه یازدهم را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 08 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فرزاد ویسی» افزود: در جدیدترین نتایج نظام رتبه‌­بندی یو اس نیوز که به تازگی منتشر شده، اسامی یک هزار و ۷۵۰ دانشگاه برتر جهان اعلام شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افزود: در این لیست، نام ۴۴ دانشگاه از ایران نیز به چشم می­‌خورد که دانشگاه رازی رتبه ۲۹ در بین دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۱ در بین دانشگاه‌های جامع را بدست آورده است.

وی با اشاره به اینکه در این نظام رتبه‌­بندی داده‌­ها از پایگاه «وب آف ساینس» دربازه زمانی پنج ساله گردآوری می‌شوند، یادآور شد: دانشگاه‌هایی که در پنج سال گذشته حداقل یک هزار و ۲۵۰ مقاله در نمایه WOS داشته‌اند در این نظام رتبه‌بندی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

دانشگاه‌های تهران، تبریز و شیراز براساس نظام رتبه‌بندی یو. اس. نیوز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم در بین دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کردند.

همچنین دانشگاه‌های تهران، آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین دانشگاه‌های ایران رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو و ۴۶۰ هیات علمی با ۱۴ دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار