سرپرست آموزش و پرورش اردستان گفت: هیچ گونه اجباری برای حضور دانش آموزان در مدرسه نیست و دانش آموزانی که به هر دلیل نمی‌توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند، غیبت آنها مجاز است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 06 November 2021

احمد خاکسار اظهار کرد: مطابق شیوه نامه‌هایی که از وزارت بهداشت ابلاغ شده است چک لیست‌هایی به مدارس برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ارائه شده و مدارس این خود اظهاری را تکمیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس موظف هستند فرم‌های خوداظهاری که شامل رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان، مناسب بودن تهویه کلاس‌ها و مسائل مربوط به سلامت دانش آموزان را تکمیل و نواقص را برطرف کنند.

سرپرست آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه از امروز فعالیت حضوری مدارس متوسطه شهرستان اردستان از سرگرفته شده است، گفت: همچنین دانش آموزان کلاس‌های اول و دوم و ششم ابتدایی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تصمیم شورای مدرسه سر کلاس حاضر خواهند شد.

خاکسار با اشاره به روند آموزش مجازی دانش آموزان، تصریح کرد: اگر خانواده‌ای به این تشخیص رسید به هر دلیل فرزندش در کلاس درس به صورت حضوری شرکت نکند، این گروه از دانش آموزان می‌توانند با استفاده از آموزش‌های مجازی یا مدرسه تلویزیونی روند آموزش را ادامه دهند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی هیچ گونه اجباری برای حضور دانش آموزان در مدرسه نیست و دانش آموزانی که هر دلیل نمی توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند ضمن اینکه باید پیگیر دروس خود به صورت مجازی و ... باشند غیبت آنها مجاز است.

سرپرست آموزش و پرورش اردستان با اشاره به اینکه بیش از ۸۶ درصد از دانش آموزان این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، گفت: گزارش‌هایی مبنی بر ابتلای دانش آموزان به بیماری‌های مختلف شامل آنفلوآنزا و کرونا به آموزش و پرورش رسیده، اما به صورت قطعی نمی توانیم اعلام کنیم دانش آموزی در فضای مدرسه مبتلا شده است.

خاکسار خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله به صورت اختیاری با اجازه والدین همچنان ادامه دارد، البته توصیه می شود کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند، زودتر برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا زمینه ایمنی خود و خانواده خود را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار